Podbić Europę
Podczas Salonu Samochodowego we Frankfurcie Mazda zaprezentowała nową generację kompaktowego modelu oznaczonego numerem 3. Mazda chce się wyróżnić na tle innych japońskich producentów i stworzyła samochód, który ma przypaść do gustu europejskiej klienteli. Nowa "trójka" to przede wszystkim ciekawa stylistyka, ale też rezygnacja z downsizingu.
Opisu nowej Mazdy 3 nie można zacząć inaczej niż od jej wyglądu. To właśnie stylistyka znana już modeli CX-5 i 6 jest najmocniejszą stroną japońskiego kompaktu. Samochód wygląda muskularnie, ale przy tym dość lekko i estetycznie. Stylistom udało się też dokonać czegoś bardzo trudnego - dobrze wygląda zarówno hatchback jak i sedan, aż niemożliwym jest odróżnienie, która wersja została zaprojektowana jako pierwsza. Bagażnik w sedanie idealnie łączy się z linią samochodu i nie wygląda na sztucznie doklejony element, jak to często ma miejsce.
Pod maską może znaleźć się jeden z trzech silników benzynowych o mocach od 100 do 165 KM.