Marki produkujące najbardziej awaryjne samochody wg J.D. Power. Zaskakujący ranking
Samochody w opinii właścicieli
Badanie J.D. Power opiera się o doświadczenia użytkowników samochodów w ciągu ostatniego roku. Przeprowadzono je w Wielkiej Brytanii i brano pod uwagę pojazdy w wieku od 12 do 36 miesięcy. W pytaniach wyróżniono 177 różnych problemów podzielonych na osiem kategorii – nadwozie, wrażenia z jazdy, dodatki/przełączniki/ekrany, audio/komunikacja/rozrywka/nawigacja, siedzenia, ogrzewanie/wentylacja/klimatyzacja, wnętrze i silnik/przeniesienie napędu.
Jak wykazało badanie, już wystąpienie jednego problemu z samochodem mocno wpływa na chęć ponownego zakupu auta tej samej marki. Choć zestawienie ma w swojej nazwie "niezawodność", to nie sprawdza ono jedynie usterkowości, ale różnego rodzaju problemy.
– Niewielkie kwestie jak parujące szyby, głośne hamulce czy trudna w obsłudze nawigacja potrafią być bardzo denerwujące dla właścicieli i mogą negatywnie wpłynąć na postrzeganie marki – tłumaczy Mark Lendrich, szef działu badawczego J.D Power Europe. – Tego typu problemy nie są łatwe do usunięcia w serwisie i jeśli właściciel musi z nimi żyć przez cały czas posiadania pojazdu, to jest mniej prawdopodobne, że wybierze tę samą markę w przyszłości.
Na kolejnych stronach prezentuje dziesięć marek, które uzyskały najgorsze oceny od swoich użytkowników. Wyniki w nawiasach oznaczają średnią liczbę problemów na 100 samochodów (przeciętny wynik dla wszystkich aut to 131).