Trwa ładowanie...
d6y8xdh
23-10-2005 20:15

Mariusz Stec przypieczętował tytuł mistrzowski

d6y8xdh
d6y8xdh

Mariusz Stec przypieczętował w niedzielę swoje zwycięstwo w klasyfikacji generalnej Górskich Samochodowych Mistrzostw Polski (GSMP). Stec, jadący samochodem Mitsubishi Lancer Evo VI, wygrał, na podjeździe pod Górę św. Anny (opolskie), 15. i 16. rundę mistrzostw.

Zamykające sezon wyścigi nie mogły wiele zmienić w czołówce GSMP. Stec zapewnił sobie tytuł wcześniej, i nie musiał w ogóle przyjeżdżać na Opolszczyznę. "Nie należę do ludzi, którzy odpuszczają. Bez sensu było siedzieć w domu, kiedy mamy auto przygotowane. Wszystko jest nowe i sprawdzone - to szkoda było siedzieć w domu, i w Internecie śledzić jak koledzy się ścigają" - powiedział PAP Stec.

Stec był najszybszy we wszystkich podjazdach, niewiele brakowało, a pobiłby też należący od dwóch lat do Pawła Dytko rekord trasy. Rekord mierzącego 3.750 m. podjazdu ze Zdzieszowic na Górę św. Anny wynosi 1.49,366 sekundy. W najlepszym przejeździe do pobicia rekordu Stecowi zabrakło 0,2 sekundy. Najlepszy niedzielny czas mistrza Polski to 1.49.593.

Podczas niedzielnych wyścigów doszło do dwóch wypadków - w jednym Peugeot 205 Romana Barana wypadł z trasy i dachował, ale na szczęście kierowca nie odniósł obrażeń. W drugim wypadku, jeszcze podczas rozgrzewki, Jacek Koraszewski kompletnie rozbił Audi TT. Kierowcę, z obrażeniami wewnętrznymi, zabrano do szpitala, gdzie przeszedł operację usunięcia śledziony. Jego życiu nie zagraża niebezpieczeństwo - poinformowal PAP rzecznik Automobilklubu Opolskiego Stanisław Kozłowski.

d6y8xdh

Stec powiedział PAP, że korzystając z dobrej pogody chciał pobić rekord trasy, ale po wypadkach kolegów nie jechał już na maksimum możliwości. "Takie zdarzenia zawsze dają do myślenia, i noga trochę schodzi z gazu" - przyznał mistrz Polski.

Niedzielne wyścigi były dla Steca drugim występem na trasie pod Górę św Anny. "Wyścig jest +kozacki+, nie powiem. Pierwszy raz jadę tutaj mocnym samochodem. Organizacja super i dużo widzów" - zaznaczył kierowca. Zmagania kierowców oglądała liczna grupa fanów sportów motorowych, którzy gromadzili się w najciekawszych widokowo miejscach trasy.

Stec przywiózł na Górę św. Anny Mitsubishi Lancera Evo VI. "Samochód jest z +pierwszej półki+, przygotowany praktycznie przez mojego tatę. Cały czas - z wyścigu na wyścig auto jest udoskonalane" - zaznaczył zwycięzca. "Ma w tej chwili około 400 KM, waży około tony, 18-calowe koła, duże hamulce i dużą turbinę, która pozwala trzymać doładowanie silnika przez cały czas. Myślę, że jest to w tej chwili najszybsze auto w Polsce" - ocenił.

Ekipa Steca już myśli o następnym sezonie, w którym kierowca ma wystartować autem zbudowanym na bazie Lancera Evo VIII. "Ten samochód jest bardziej zaawansowany technicznie - ma niżej środek ciężkości, a poza tym od Evo VI technika poszła już mocno do przodu" - podkreślił mistrz Polski.

d6y8xdh
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d6y8xdh
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj