PEUGEOT 205
Lata produkcji | 1983 - 1998 |
Dostępne wersje nadwoziowe | kabriolet; hatchback; minivan |
Silniki | 1.0 (45KM) 1.0 i (50KM) 1.1 (54KM) 1.1 CJ (60KM) 1.1 i (60KM) 1.1 (60KM) 1.1 (49KM) 1.3 Rallye (101KM) 1.4 i (75KM) 1.4 CT (79KM) 1.4 (84KM) 1.4 CJ (67KM) 1.4 CJ (75KM) 1.6 (72KM) 1.6 CJ (88KM) 1.6 GTI (113KM) 1.6 (90KM) 1.6 CTI (103KM) 1.6 i (89KM) 1.9 GTI (128KM) 1.9 CTI (102KM) 1.9 GTI (102KM) 1.9 GTI (120KM) 1.7 D (60KM) 1.8 D (59KM) 1.8 D (78KM) 1.9 D (64KM) 0.9 (45KM) 1.1 (50KM) 1.4 (60KM) 1.4 (80KM) 1.6 (75KM) |
Skrzynie biegów | manualna; automatyczna |
Rozstaw osi (mm) | 2420 |
Długość (mm) | 3705 |
Szerokość (mm) | 1572 |
Wysokość (mm) | 1350 |
Marka |
Peugeot 205, to samochód osobowy zaliczany do segmentu B. Zadebiutował w 1983 roku i szybko stał się jednym z najchętniej kupowanych modeli w swoim segmencie, nie tylko w Europie, ale również na świecie. Przez cały okres produkcji wyprodukowano i sprzedano 5,3 miliona egzemplarzy. Powstawał w czterech wersjach nadwoziowych, jako: 3-drzwiowy hatchback, 5-drzwiowy hatchback, van oraz 2-drzwiowy kabriolet. Model 205 był bardzo często nagradzany w najróżniejszych konkursach i plebiscytach. Śmiało można stwierdzić, że to auto rozpoczęło wielki sukces marki Peugeot i stworzyło jej sukces rynkowy. Historia 205-ki sprowadza się do wcześniejszych wydarzeń, czyli przejęcia przez Peugeota w 1978 roku marki Simca, która miała spore doświadczenie w budowie niewielkim samochodów. Przez cały okres produkcji, ten model w zasadzie nie przeszedł poważnego procesu modernizacji, poza licznymi, ale drobnymi udoskonaleniami stylistycznymi i technicznymi. Pod maską wybrać można było jeden z wielu silników, zarówno benzynowych i wysokoprężnych. Peugeot 205 bardzo często zwyciężał na rajdowych trasach, zarówno w rajdach płaskich, jak i terenowych (zwycięstwo w Paryż-Dakar). Z rynku odszedł w 1998 roku, a jego miejsce zajął równie popularny i udany, model Peugeot 206.