Mapy wysokiej rozdzielczości rozwiną jazdę autonomiczną
Audi rozwija program map nawigacyjnych wysokiej rozdzielczości, które znajdą zastosowanie m.in. w systemie jazdy autonomicznej.
- Znaczenie trójwymiarowych map wysokiej rozdzielczości będzie w przyszłości stale rosnąć. Przykładowo w systemie autonomicznej jazdy wykorzystujemy dostarczane przez mapy dane przede wszystkim w sytuacjach, w których decydujące jest przewidywanie – na skrzyżowaniach autostrad, rozwidleniach dróg, zjazdach i wjazdach - wyjaśnia członek zarządu Audi AG, Ulrich Hackenberg.
* ILE WART JEST TWÓJ SAMOCHÓD? MOŻESZ SIĘ ŁATWO PRZEKONAĆ *
Koncern z Ingolstadt zakłada, że kolejna generacja modelu A8 będzie pierwszą, w której na szerszą skalę zastosowany zostanie system jazdy autonomicznej i pierwszą wykorzystującą mapy nawigacyjne wysokiej rozdzielczości. Już dziś jednak jest możliwe korzystanie z bardzo dokładnych danych dostarczanych przez nawigację wyposażoną w odpowiednią mapę. Asystent wydajności w nowym Q7 korzysta z np. z informacji dotyczących wysokości i nachylenia pokonywanych wzniesień. Daje on kierowcy wskazówki, w jakich sytuacjach powinien on ograniczyć prędkość. Dzięki podpowiedziom możliwe jest ograniczenie zużycia paliwa nawet o 10 proc.
Projekt Audi rozwijany jest z szeregiem partnerów, z których głównym jest firma TomTom.
ll/moto.wp.pl