Małysz w nowym samochodzie na Dakar 2015
Podczas festiwalu motoryzacji, Verva Street Racing - Dakar na Narodowym, tysiące widzów zgromadzonych na Stadionie Narodowym w Warszawie mogło zobaczyć najnowszy samochód Adama Małysza i Rafała Martona. Załoga Orlen Team po raz pierwszy zaprezentowała tysiącom kibiców swoje auto na następny Dakar – pustynne buggy SMG 2015.
Verva Street Racing trwale zapisała się w kalendarzu pokazów i festiwali motoryzacyjnych. Odbyła się już po raz piąty, a tematem przewodnim był najsłynniejszy i najtrudniejszy rajd świata – Dakar. Z tej okazji na płycie głównej największego obiektu sportowego w Polsce usypano ziemny tor. Po raz pierwszy tysiące Polaków znalazły się tak blisko samochodów rajdowych cross country. Za kierownicą buggy SMG 2015, już za kilka miesięcy, w najbliższej edycji Dakaru pojedzie Adam Małysz.
- To bardzo szybki samochód, znacznie większy od moich poprzednich rajdówek. Ma napęd tylko na tylną oś, niedużo waży, ma ponad 425 KM i wymaga szczególnej uwagi przy prowadzeniu. Buggy jest inaczej wyważone, bo ma silnik za plecami i z tego co już wiem, błędów żadnych nie wybacza, ale za to na pustyni uzyskuje naprawdę kolosalne prędkości - powiedział nam Adam Małysz.
Wcześniej tym autem jeździł sam Carlos Sainz, który również był gościem tegorocznej edycji Verva Street Racing.
- Wiem, że dostajemy do ręki poważne narzędzie do wygrywania. Na Dakarze damy z siebie wszystko, ale najpierw w Warszawie pojedziemy widowiskowo dla wszystkich naszych kibiców. Im też się należy frajda z naszej jazdy - dodał Małysz.
Na płycie Stadionu Narodowego, oprócz obu załóg Orlen Teamu (w drugim samochodzie w barwach Orlenu pokazali się Marek Dąbrowski z Jackiem Czachorem) oraz Kuby Przygońskiego można było zobaczyć m.in. Marcusa Grönholma, Carlosa Sainza i Marca Comę oraz znanych zawodników z Polski: Tomasza Kuchara, Tadeusza „Teddy” Błażusiaka, Jarosława Kazberuka, Leszka Kuzaja, Martina Kaczmarskiego, Jarosława Hampela, Robina Szustkowskiego, Szymona Rutę i Jakuba Piątka.
SMG Buggy 2015 - nowy samochód Adama Małysza i Rafała Martona w szczegółach:
- rajdówkę zaprojektowano w studiu utytułowanego konstruktora samochodów cross country Philippe Gache'a;
- lekka konstrukcja na ramie z rur z poszyciem z włókna węglowego i kewlaru;
- 425-konny silnik V8 GM LS7 z aluminiowym blokiem, o pojemności 7 litrów, w układzie dolotowym 39-milimetrowa zwężka, elektronika sterująca Magnetti Marelli;
- 6-stopniowa, sekwencyjna skrzynia biegów Sadev, sprzęgło z dwiema tarczami;
- napęd tylko na tylną oś;
- zawieszenie: podwójne wahacze z przodu, wahacze wleczone z tyłu, amortyzatory (po dwa na koło);
- hamulce: AP Racing, 6-tłoczkowe z przodu i 6-tłoczkowe chłodzone z tyłu, tarcze wentylowane o średnicy 322 mm;
- ogumienie: BF Goodrich 37-12.5R157, możliwość kontroli ciśnienia w oponach z miejsca kierowcy;
- wymiary: długość: 4500 mm& / szerokość: 2300 mm / rozstaw kół: 3100 mm;
- masa własna: 1450 kg.
mw/sj/sj, moto.wp.pl