Małysz trenował nową Toyotą Hilux do Dakaru 2014
Pod koniec września odbył się pierwszy trening Adama Małysza i Rafała Martona przed startem w Rajdzie Dakar 2014. Załoga po raz pierwszy wykorzystała nowy samochód treningowy, Toyotę Hilux V8.
Pojazd został przygotowany specjalnie do tego celu przez Toyota Motor Poland. Podobnie jak w poprzedniej edycji rajdu, w Dakarze 2014 Małysz wystartuje Toyotą Hilux Overdrive. Zdobywcy 15 miejsca w poprzedniej rozgrywce najsłynniejszej imprezy terenowej świata wielokrotnie podkreślali trwałość Hiluxa i szybkie tempo, które dzięki niemu mogli utrzymywać przez cały rajd. Z tego powodu wystartuj w Dakarze wyczynową Toyotą Hilux, przygotowaną w belgijskim Overdrive Racing.
Aby zapewnić byłemu skoczkowi jak najbardziej komfortowe warunki przygotowań, polski oddział Toyoty stworzył treningową wersję Hiluxa, pod maską której pracuje mocny silnik V8. Do tej pory Małysz korzystał w trakcie przygotowań głównie z odmiany seryjnej. Konstrukcja, z którą załoga po raz pierwszy zapoznała się w trakcie treningu w kopalni piasku posiada wiele elementów fabrycznych Toyoty i dodatkowych podzespołów wyczynowych.
- Jest to samochód, który łączy cechy auta przeprawowego z samochodem do cross-country. Dzięki temu możemy z Rafałem trenować w bardziej zróżnicowanych warunkach. Chociaż ścigamy się w rajdach cross-country, to w tym roku na Dakarze mieliśmy takie krytyczne momenty, w których musieliśmy się przeprawiać przez rzekę. Tym samochodem na pewno można te elementy potrenować - powiedział Małysz.
- Bardzo się cieszę, że Toyota zbudowała dla nas takie auto, które jest gdzieś w połowie drogi między seryjnym Hiluxem a naszą rajdówką. Każda okazja do treningu jest przed Dakarem na wagę złota - dodał. Treningowy samochód Małysza będzie poddawany kolejnym modyfikacjom, aby sprostać wymaganiom zespołu. Poza kolejnymi treningami w Polsce, w listopadzie auto weźmie udział w ostatnich przed Dakarem próbach na wydmach i piaskach Maroka.
Treningową Toyotę Hilux napędza silnik 4,0 V8 1UZ-FE, którego moc to 280 KM a moment obrotowy - 420 Nm. Jednostka nie posiada doładowania, natomiast modyfikacjom uległy układy sterowania, chłodzenia oraz wydechowy. Z motorem współpracuje automatyczna, sekwencyjna skrzynia biegów AISIN 30-43 połączona z seryjnym reduktorem z Toyoty Hilux z automatycznie blokowanym centralnym mechanizmem różnicowym.
W zawieszeniu zastosowano sztywne mosty zawieszone na kutych wahaczach, połączone z regulowanymi drążkami Panharda, wzmacniane sprężyny śrubowe, amortyzatory śrubowe i hydrauliczne bumpstopy S-racing. Usztywniona i wzmocniona rama seryjna posiada skróconą wersję skrzyni ładunkowej, zaś klatkę bezpieczeństwa wykonano zgodnie z załącznikiem J FIA. Elementy dodatkowe to 4 fotele kubełkowe, 4-punktowe pasy bezpieczeństwa, kompresor powietrza do kół, snorkel, osłona podwozia Coyot, metromierze i dodatkowe oświetlenie z przodu i z tyłu.
Toyota Motor Poland jest partnerem technicznym Adama Małysza i Rafała Martona. Załoga od zeszłego roku jest wspierana flotą pojazdów, m. in. Hiluxem, Avensisem i Land Cruiserem.
Źródło: Toyota
ll/moto.wp.pl