Trwa ładowanie...
d1wuq1e
13-11-2014 17:55

Małopolskie/ Obwodnica Skawiny udostępniona kierowcom

d1wuq1e
d1wuq1e

Niespełna 1,5 roku trwała budowa dwóch odcinków obwodnicy Skawiny k. Krakowa, które w czwartek zostały udostępnione kierowcom. Inwestycja o wartości ponad 43,7 mln zł uzyskała unijne dofinansowanie.

Dotacja ze środków europejskich w ramach Małopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego (MRPO) wyniosła prawie 37,1 mln zł. W finansowaniu inwestycji uczestniczyło także województwo małopolskie, które przekazało połowę wkładu własnego, czyli ponad 3,3 mln zł.

Jak zaznaczył marszałek województwa małopolskiego Marek Sowa, przedsięwzięcie ma kluczowe znaczenie dla mieszkańców tego podkrakowskiego miasteczka oraz usprawnienia układu komunikacyjnego w Małopolsce. Przyczyni się też do rozwoju gospodarczego regionu dzięki sprawnemu dojazdowi do autostrady A4 i lepszej dostępności komunikacyjnej strefy aktywności gospodarczej w Skawinie.

Według burmistrza Skawiny Adama Najdera obwodnica miasta poprawi bezpieczeństwo jego mieszkańców, stanowi szansę na rozwój przedsiębiorczości i nowe inwestycje.

d1wuq1e

Zwrócił uwagę, że inwestycja poprawia bezpieczeństwo drogowe dzięki wyeliminowaniu korków oraz ruchu tranzytowego i ciężarowego z centrum miasta, a także w związku z budową drugiego mostu na rzece Skawinka zapewnia szybszy i bezpośredni dojazd służb ratowniczych.

Obwodnica Skawiny ma swój początek na skrzyżowaniu z ul. Nowoprzemysłową, czyli na końcu wybudowanego wcześniej przez gminę Skawina pierwszego odcinka trasy, odchodzącego od ul. Krakowskiej (droga krajowa nr 44), a koniec - przy ulicy ul. Energetyków. W ramach inwestycji powstała ponad 2-kilometrowa droga klasy głównej przyspieszonej (GP), przebiegająca w sąsiedztwie skawińskiej strefy gospodarczej.

Na jej trasie zostały wybudowane dwa mosty i dwa skrzyżowania z drogami powiatowymi (ul. Tyniecką i ul. Energetyków). Powstało też odwodnienie, oświetlenie, ekrany akustyczne.

Docelowo, po wybudowaniu kolejnych fragmentów obwodnicy, całkowicie ominie ona Skawinę i będzie się łączyła z drogą wojewódzką nr 953 za wsią Rzozów.

Przez wiele lat planowano, że inwestycja łącząca się z drogą krajową nr 44 będzie finansowana z budżetu Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. W tym celu wykupiono grunty i przygotowano pełną dokumentację przedsięwzięcia wraz z prawomocnym pozwoleniem na budowę. W 2009 roku GDDKiA zrezygnowała jednak z przeprowadzenia tej inwestycji.

d1wuq1e
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d1wuq1e
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj