Lexus RC F: szybki i oszczędny
Podczas Salonu Samochodowego w Detroit Lexus zaprezentował sportowy model RC w najszybszej odmianie F. Najmocniejszy silnik V8 w historii marki oddaje do dyspozycji kierowcy 450 KM. RC F jest nie tylko szybki, ale też wyjątkowo wydajny.
Lexus RC F zwraca na siebie uwagę agresywną stylistyką. Z przodu otrzymał pokaźnych rozmiarów osłonę chłodnicy w kształcie klepsydry (znak rozpoznawczy marki) i ostro zarysowane światła. Maskę podniesiono wyżej niż w modelu RC, zaś wloty powietrza w tylnej części przedniego błotnika tworzą kształt litery „L” łącząc się z poszerzonymi progami. Agresywny charakter auta uzupełniają cztery trapezoidalne końcówki układu wydechowego.
Najważniejszym elementem jest 5-litrowy silnik V8 o mocy 450 KM i maksymalnym momencie obrotowym 520 Nm. To zbliżone wartości do konkurencyjnego BMW M4, które również debiutowało w Detroit. Jednostka Lexusa jest jednak pod jednym względem wyjątkowo, gdyż ma dwa tryby pracy. Podczas spokojnej jazdy silnik wykorzystuje cykl Atkinsona (podobnie jak w modelach hybrydowych Toyoty i Lexusa), co pozwala na zmniejszenie zużycia paliwa. Natomiast przy wysokich obrotach jednostka pracuje w cyklu Otto, co zapewnia maksymalne osiągi.
O osiągi dba również 8-biegowa skrzynia automatyczna i zaawansowany dyferencjał zapewniający jak najlepszą trakcję. Lexus zapewnia, że nie zapomniał o doznaniach za kierownicą. RC F ma nie tylko być szybki na papierze, ale ma również dostarczać niezapomnianych wrażeń. Cały układ napędowy został zaprojektowany tak, aby zapewnić kierowcy odpowiednie wyczucie samochodu. Układ wydechowy wydaje niski, basowy pomruk poniżej 3000 obr./min, natomiast, gdy wartość ta przekroczy 6000, dźwięk jest wysoki i agresywny.
Układ przeniesienia napędu może pracować w jednym z trzech trybów. „Standard” łączy osiągi przy niskich prędkościach i stabilność podczas szybkiej jazdy. Opcja „Slalom” zapewnia szybszą reakcję układu kierowniczego, natomiast „Track” sprawdzi się podczas zabawy na torze.
Lexus RC F mierzy 4705 mm długości, 1850 mm szerokości i 1390 mm wysokości przy rozstawie osi równym 2730 mm. Oznacza to, że jest nieco większy od takich konkurentów jak BMW M4 i Audi RS5. Zastosowanie włókna węglowego (dach, maska i tylny spoiler) ma pozwolić na osiągnięcie masy poniżej 1800 kg. Prędkość maksymalna została ograniczona elektronicznie do 270 km/h, natomiast przyspieszenie do 100 km/h ma być lepsze niż w modelu IS F, czyli poniżej 4,8 s. Mniejsze ma być też zużycie paliwa.
sj, moto.wp.pl
Duży wybór akumulatorów w niskich cenach na Allegro. Wybierz najkorzystniejszą ofertę!Duży wybór akumulatorów w niskich cenach na Allegro. Wybierz najkorzystniejszą ofertę!