Coupe w japoĆskim wydaniu
Salon Samochodowy w Detroit jest miejscem debiutu nowego Lexusa LC 500. Coupe przejÄĆo wiele elementĂłw od koncepcyjnego LF-LC, ktĂłry zostaĆ zaprezentowany przed czterema laty.
Od swojego protoplasty LC 500 otrzymaĆ szereg elementĂłw stylistycznych, proporcje bryĆy i optyczny dynamizm. UwagÄ zwracajÄ atletyczna sylwetka, krzywizny i opcjonalny dach z wĆĂłkna wÄglowego (standardowe egzemplarze bÄdÄ posiadaĆy dach przeszklony). PrzĂłd zdominowaĆa masywna osĆona chĆodnicy o klepsydrowo wciÄtym zarysie. Nie zabrakĆo teĆŒ ĆwiateĆ dziennych w formie litery L. Tylny dyfuzor i montowany na ĆŒyczenie aktywny spojler rozprowadzajÄ strugi powietrza podczas szybkiej jazdy. Do wyboru bÄdÄ teĆŒ 20-, lub 21-calowe tarcze kĂłĆ, ktĂłre kryjÄ hamulce z 6-tĆoczkowymi zaciskami. WnÄtrze przypomina obecne samochody marki - dominuje w nim mieszanka skĂłry i Alcantary.
Lexusa LC 500 stworzono na nowej platformie tylnonapÄdowej. Dla uzyskania jak najlepszych wĆasnoĆci jezdnych, konstruktorzy umieĆcili wiÄkszoĆÄ duĆŒych mas, w tym silnik i pasaĆŒerĂłw w kabinie, moĆŒliwie jak najniĆŒej i jak najbliĆŒej Ćrodka pojazdu. W tym celu obniĆŒono pozycjÄ kierowcy, koĆa przesuniÄto do naroĆŒnikĂłw samochodu, rĂłwnoczeĆnie skracajÄ c zwisy nadwozia, akumulator trafiĆ do bagaĆŒnika a ukĆad napÄdowy umieszczono za przedniÄ osiÄ . RozkĆad obciÄ ĆŒeĆ to 52 proc. przĂłd i 48 proc. tyĆ. LC 500 posiada samonoĆne nadwozie, zaĆ w kluczowych miejscach uĆŒyto stali o podwyĆŒszonej wytrzymaĆoĆci - przyczyniĆo siÄ to do uzyskania wysokiej sztywnoĆci skrÄtnej.