Trwa ładowanie...
11-07-2013 12:27

Lexus IS 300h: pożegnanie z Dieslem

Lexus IS 300h: pożegnanie z DieslemŹródło: zdjęcie producenta
d26ccof
d26ccof

Pierwszą generację Lexusa IS wprowadzono na rynek w 1999 roku. Od tego czasu wiele się zmieniło. Inżynierom japońskiej marki premium udało się poprawić nawet to, co najlepsze i dodać mu jeszcze więcej nowoczesności. Krokiem w przyszłość jest rezygnacja z silnika Diesla, montowanego pod maską poprzedniej generacji Lexusa IS. Najnowszy model, który zaprezentowano podczas tegorocznego Salonu Motoryzacyjnego w Genewie i pojawił się już na naszych drogach, może być wyposażony w napęd hybrydowy lub silnik benzynowy. Ma odważną stylistykę i całe mnóstwo nowych gadżetów. Zachętą ma być również cena, którą na początku sprzedaży obniżono do 134 900 zł.

Do wyboru są dwie wersje silnikowe: IS 250 z benzynowym silnikiem 2.5 V6 i napędem na tylne koła oraz IS 300h - pierwsza wersja modelu IS z napędem Lexus Hybrid Drive. Obie są dostępne z kolejną generacją pakietu F SPORT. Lepsze osiągi i radykalna zmiana stylistyki czynią nowego IS-a odważną, intrygującą propozycją. Nowy Lexus IS ma nowocześniejszą linię nadwozia i gruntownie zmienione wnętrze. Zbudowano go tak, by dawał maksimum radości z jazdy kierowcy i komfortowe warunki podróżowania pasażerom. Ma długość 4665 mm, jest o 80 mm dłuższy i o 10 mm szerszy od poprzednika. Rozstaw osi wydłużono o 70 mm i wynosi on teraz 2800 mm.

W pełni hybrydowy układ napędowy łączy potężny silnik elektryczny o mocy 143 KM z nowym silnikiem benzynowym o pojemności 2,5 litra i mocy 181 KM z układem wtryskowym D-4S nowej generacji i podwójnym układem zmiennych faz rozrządu VVT-i. Całkowita moc zespołu napędowego przekazywana na tylne koła to 223 KM. Nowy IS 300h rozpędza się od do 100 km/h w 8,3 sekundy i osiąga prędkość 200 km/h. Średnie zużycie paliwa to jedynie 4,3 l/100 km.

Nowy IS 250 jest dostępny w Europie, z 2,5-litrowym silnikiem benzynowym V6, napędzającym tylne koła. Rozwija moc 207 KM przy 6400 obr/min i moment obrotowy 250 Nm przy 4800 obr/min, rozpędzając IS-a do setki w 8,1 sekundy i pozwalając rozwinąć mu prędkość maksymalną 225 km/h.

(fot. zdjęcie producenta)
Źródło: (fot. zdjęcie producenta)

Podążając za nowym trendem stylistycznym marki, podobnie jak modele GS, RX oraz LS, nowy IS wyróżnia się charakterystycznym kształtem przedniego pasa. Trzeba przyznać, że w nowym IS-ie styliści poszli o krok dalej, czyniąc ten samochód wyjątkowo intrygującym. Jak zapewniają, projektując najnowszego Lexusa IS, inspirowali się modelem LFA. Patrząc na ten samochód jesteśmy w stanie w te zapewnienia uwierzyć.

d26ccof
(fot. zdjęcie producenta)
Źródło: (fot. zdjęcie producenta)

Zmienił się nie tylko styl nadwozia. Wprowadzono zupełnie nowe rozwiązanie, chroniące pieszych. Pokrywę komory silnika, która unosi się, by zamortyzować uderzenie. Spawanie laserowe elementów szkieletu dachu i bocznych części nadwozia, pozwoliło na pozbycie się listew na dachu. Zupełnie nowe jest również wnętrze. Kierowca i pasażerowie najbardziej docenią znakomicie wykonane, ergonomiczne i bardzo wygodne fotele.

(fot. zdjęcie producenta)
Źródło: (fot. zdjęcie producenta)

O 70 mm wydłużono rozstaw osi, co pozwoliło o 50 mm zwiększyć przestrzeń na tylnych siedzeniach a 20 mm przestrzeń na bagaż. Bagażnik jest oczywiście większy, niż w poprzednim modelu. Dodajmy, że w wersji hybrydowej, w której przestrzeń dodatkowo ograniczają przecież baterie, udało się wygospodarować aż 450 litrów. Nowy IS 300h jest pierwszym modelem Lexusa z napędem w pełni hybrydowym, w którym akumulatory trakcyjne umieszczone zostały pod podłogą bagażnika, dzięki czemu pojemność przestrzeni bagażowej jest porównywalna do tej w wersji z silnikiem benzynowym.

(fot. zdjęcie producenta)
Źródło: (fot. zdjęcie producenta)

Przypomnijmy, że nowy Lexus IS jest też o 10 mm szerszy, co zapewnia większy komfort podróżowania osobom na tylnej kanapie. Inżynierom z Japonii udało się wygospodarować 85 mm więcej przestrzeni na wysokości kolan pasażerów. Zajmowanie miejsc z tyłu też jest łatwiejsze, bo otwór drzwiowy poszerzono o 20 mm.

(fot. zdjęcie producenta)
Źródło: (fot. zdjęcie producenta)

Wnętrze zaprojektowano atrakcyjnie i nowocześnie. Pod tym względem to zupełnie nowa droga Lexusa. Jest bardzo "technicznie". Nowy IS jest wyposażony np. w elektrostatyczne przełączniki dotykowe do sterowania temperaturą. Przesuwanie palcem w górę lub w dół, wzdłuż przełącznika, pozwala na ustawienie żądanej temperatury z dokładnością 0,5 stopnia. Temperaturę można również ustawić, naciskając górną lub dolną część przełącznika lub symbole strzałek.

d26ccof
(fot. zdjęcie producenta)
Źródło: (fot. zdjęcie producenta)

Z 7-calowym, kolorowym wyświetlaczem o wysokiej rozdzielczości współpracuje rozbudowany system multimedialny z funkcją, pozwalającą wyświetlać na nim obrazy wprost ze smartfona. Rozbudowany system informuje o dostępnych miejscach parkingowych i aktywnie wspomaga kierowcę podczas wyjazdu spomiędzy zaparkowanych samochodów.

(fot. zdjęcie producenta)
Źródło: (fot. zdjęcie producenta)

Za krystalicznie czysty i znakomicie brzmiący dźwięk odpowiada najnowszej generacji zestaw audio od firmy Mark Levinson. Kolejną, techniczną ciekawostką jest możliwość wzmacniania brzmienia silnika, przez głośniki pokładowego systemu audio. Takie rozwiązanie okazało się po części koniecznością, ze względu na bardzo dobre wytłumienie wnętrza. Urządzenie o nazwie Active Sound Control podkreśla dźwięk silnika nawet wtedy, gdy… silnik spalinowy w układzie hybrydowym nie pracuje.

(fot. zdjęcie producenta)
Źródło: (fot. zdjęcie producenta)

Do nowego Lexusa IS trafił też, znany z większych modeli tej marki układ wyboru trybu jazdy (Drive Mode Select), pozwalający przełączać się pomiędzy pięcioma ustawieniami: ECO, NORMAL, SPORT/SPORT S i SPORT S+.

(fot. zdjęcie producenta)
Źródło: (fot. zdjęcie producenta)

Debiutujący na naszym rynku Lexus IS trzeciej już generacji jest dłuższy, szerszy i wyższy od swojego poprzednika. Oferuje więcej miejsca pasażerom, a także większą przestrzeń dla ich bagażu. Doprowadzony przez Lexusa do perfekcji napęd hybrydowy, poddano dalszym udoskonaleniom. Przeszczepiono z większych modeli aktywne zawieszenie i układ kierowniczy oraz bardzo rozbudowane, najnowocześniejsze systemy multimedialne. To także nowa droga stylistyczna japońskiej marki.

(fot. zdjęcie producenta)
Źródło: (fot. zdjęcie producenta)

Przedstawiciele Lexusa w Polsce prognozuję, że w tym roku uda im się sprzedać ok. 250 egzemplarzy swojej najmniejszej limuzyny. Plan wydaje się być możliwy do zrealizowania, gdy weźmiemy pod uwagę, że już teraz przyjęto ponad 150 zamówień na nowego Lexusa IS. Większość zamówionych modeli będzie mieć napęd hybrydowy. Wygląda to na udane pożegnanie z Dieslem. Najnowsze dziecko Lexusa już jest na rynku i staje do walki z silnymi konkurentami, takimi jak Audi A4, BMW 3, Mercedes C czy Volvo S60.

mw/, moto.wp.pl

d26ccof
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d26ccof
Więcej tematów