Lexus GS F 5.0 V8 477 KM, 2016 - test AutoCentrum.pl #256
Test Lexusa GS F z silnikiem 5.0 V8 o mocy 477 KM
Witam serdecznie BMW na swoje M5 A… Rozwiń
Transkrypcja:
Witam
serdecznie BMW na swoje M5 Audi ma RS6 Mercedes
e63amg ale sosna gsa którego produkuje od ponad 20 lat i dotychczas nie wchodził Niemcom w
drogę w tej sportowej dyscyplinie aż do niedawna Kiedy gdzieś daleko i tak sobie wyobrażam No wiem
i Japończyk przez przypadek na taśmie produkcyjnej włożył 5 litrową wolnossąca ósemkę z rcfa
przez przypadek do gsa Palmy zapewne popełnił seppuku przez ten błąd i już nigdy nie dowiedział
się o tym że Lexus postanowił wyprodukować takich błędów znacznie więcej błędów to oczywiście złe słowo szczęśliwych
zrządzeń losu na test Lexusa gdzie SF
Lexus
GS
f
jest jak kameleon Dlaczego jeśli zależy nam na dyskrecji i chcemy posiadać uśpionego ulicznego wojownika
możemy wybrać kolor grafitowy czarny lub biały Jeśli jednak po nim jeździć autem które na każdym kroku będzie
afiszowanie się swoją moc zdecydujemy się na niebieski czerwony lub uwaga pomarańczowy ptak pomarańczowy gsf Brzmi
ciekawie wygląda też nasz
model należy do pierwszej grupy jest czarnym nie są roczny i nie traci na Elegance i nawet z wielkimi
felgami nakładkami na zderzaki oraz układem wydechowym zakończonym 4 Mods żywiąca pod
maską zdradzają duże wloty w przednim zderzaku i błotnikach karbonowy spojler i 19-calowe felgi które w ciemnym kolorze
świetnie współgrają z dużymi zaciskami Brembo wewnętrzny motor GS alcantarze na daszku zegarów i podłokietniku
podobno dekory na desce rozdzielczej tunelu centralny wykonano z podobnego materiału jakie wykorzystuje się do produkcji gitar elektrycznych
pod prawą ręką kierowca znajdzie przy ustawieniach pewnego wykręcał a przed sobą na komputerze pokładowym czujnik
przeciążenia i zaawansowanych Lab Tyler pod maską gsf a ten sam silnik co warto jak i tak jak to nie ma więc wolnostojąca
V ósemka pojemności 5 l o tym czy to jest o 77 koni mechanicznych 530 niutonometrów to wszystko
dostępne w zakresie obrotów pomiędzy około pięciu A7 1000 obrotów a więc silnik obroty lubi
i tak przypomina zero kompresorów zero turbosprężarek 210 godziny tak jest prędkość maksymalna ograniczona oczywiście elektronicznie do
set nie czeka mnie 46 na razie tego jeszcze nie zweryfikowaliśmy bo na razie pogoda nie pozwalało jak to jest napęd na
tylną oś więc po wyłączeniu OSP będziemy musieli bardzo mocno uważać zwolniło poczekać na lepszą trasę i na suchy asfalt
oczywiście Doczekamy się zmierzymy zobaczyć i pochodne w firmie pomiar spalanie również jeszcze nie zmierzyliśmy na producent
obiecuje 16 jutro w mieście około 8 w trasie to też zweryfikujemy Powiem tylko że nawet jeśli wierzyć producentowi to
66 l pojemności zbiornika paliwa wystarczy No być może na 500 km Na uwagę zasługuje układ
tvd czy elektromechaniczny układ sterowania momentem na differential układ jest raczej prosty w konstrukcji bo składa się sterownika
i dwóch sprzęgło wielopłytkowe ich regulacja rozdział momentu pomiędzy koła jest jednak błyskawiczna zajmuje zaledwie jedną
1000 sekundy którego działanie to standard slalom i tak teraz Zapraszam na zjazdy które tym
razem Wyszło mi nieco dłuższe i nieco bardziej rozbudowane jeśli wytrzymacie tych parę minut dłużej Przy ekranach to zapraszam
do słuchania i oglądania
ceny
samochodów
składają
się
czasem
tak że przyjeżdża prawdziwy rodzynek a ja na niego mam dosłownie tyle czasu
co wziąć do niego zrobić kilka kółek przenocować
raz pod domem zrobić ci jeszcze kilka kilometrów i już trzeba robić test tak niestety było właśnie z leksusem GS
FM który jest samochodem którym by się chciał jeździć w nieskończoność a ale niestety harmonogram redakcyjne czasem jest tak bezlitosny
że nawet z takimi perełkami nie
ma absolutnie czasu żeby spędzić trochę
więcej kilometrów tak jak to z samochodami No
więc Lexus GS F na początek tak irys
po co właściwie się pojawił i i z
kim chce konkurować bo to w sumie nie jest takie oczywiste pytanie dlatego że nie Przede wszystkim chodzi o tradycje to mamy w okolicach chyba 80 tego roku na rynku
M5 mniej więcej w tym samym czasie klasą zajęła się firma mg wiele
lat później dopiero w 2002 roku A6 dostała bardziej sportowo odmiany RS6 natomiast
GS był
produkowany od ponad 20 lat i prawie 25 lat już 20 natomiast
wersja f pojawiła się dopiero rok temu Więc
jeśli chodzi o tradycje to Japończyk jest naprawdę na razie nie Natomiast
jeśli chodzi o tradycje napędzania samochodów to jest
to jak najbardziej w pełni tradycyjny samochód dlatego że w odróżnieniu od np PS 63 E klasa AMG to z
książki pod maską 2 8 cylindrowy 5-litrowy
wolnossący silnik 0 turbo 0 400 prawie 500 koni mechanicznych i to wszystko z
tej pojemności co za tym idzie oczywiście warto to od razu podkreślić że słysząc o tym że jest to wolnossący silnik od razu dodają mu plus 100 do
do lansu natomiast nie schodziła 8 GB w takim samochodach miał wszystko chodzi o osiągi czy
nie No właśnie schodził osiągi to cała ta konkurencja ma ponad 500 koni mechanicznych 560 prawie dokładnie no
i zdecydowanie wszystkie mają ponad 700 niutonometrów niecały
500 koni i trochę powyżej 500 niutonometrów to prawda gsf w swojej szkole podstawowej wersji Jest minimalnie o parę 10 kg lżejszy
od konkurentów nie jest w stanie wyprostować jego pozycję względem konkurencji jeśli się ma no 100 koni
mniej i ponad praktycznie ponad 100 niutonometrów mniej jeśli popatrzymy na wyniki
pomiarów Drift boksem to gsf raczej konkurencją do E53 AMG czy też do RS6
nie jest bo nie jest to samochód aż tak szybki ale teraz wracam do pytania który był na początku postawiony że W tych samochodach chodzi wyłącznie o prędkość
Wyłącz no w sumie no to chyba powstały Ale z drugiej strony jeśli mamy
gdzieś wyłożyć kluczyk do RS6 jeszcze do mgc do M5 nas to i wysłuchać od kumpli że kiedyś to były silniki teraz to wszystko jest turbodoładowane i brzmi zupełnie inaczej to
w tym momencie lepiej będzie wyglądał właśnie gsf ze swoim mądrym takim tradycyjnym
silnikiem
który naprawdę brzmi fantastyczne przyłącze teraz w tryb Sport Plus jedziemy autostradą 80 na liczniku do
140 możemy się rozpędzać uwagę 140
zmienię
sami Słyszeliście brzmi to fantastycznie tył samochodu na mokrym asfalcie delikatnie tańczy delikatnie podskakuje i myszkuje natomiast wszystko Samochód sam wyrabia to nie było miganie
żadnych kontrolek ESP i tak dalej więc nawet na mokrym asfalcie nawet z taką mocą nawet samym tylnym napędem bez
problemu mamy się naszego kursu więc jeśli chodzi o łatwość prowadzenia to mimo że mamy to napęd na tylną
oś to myślę że Takie szaleństwa jak prawda błyskawiczny przyspieszenie 140
możemy sobie robić no bez większego zdjęcia i właśnie to urlop przechodzi klucz bez większego zdjęcia bo ten samochód mimo że jest sportowy a nawet sportowy plus Jeśli przestawimy go w tryb po prostu Sport już nie wyrywa aż tak bardzo a ta tylko
jest tak fajnie brzmiący i oczywiście bardzo szybciej Jak przełączyć tryb Eco który właśnie nie wiadomo po co powstał w tym samochodzie nie ale w trybie Eco możemy sobie po prostu nim
to żeś się jak każdym innym samochodem ale się robi niesamowite wrażenie na zewnątrz no bo to jednak T4 rury podobne jak w nawet Ferrari były tak by wyrażały te rury
wydechowe do robią swoje oczywiście zewnętrzny wygląd to teraz Lexusa co produkować takie samochody że jakieś może wersja f to w sumie nie wiadomo co dołożyć bo już nawet podstawowe Style wyglądają bardzo agresywnie mówiąc to dołożono parę
karbonowych z serków i właściwy wystarczyło bo bo już jest bardzo ostro i agresywnie
a więc podsumowując tą długą wypożyczyć samochód nie jest moim zdaniem konkurencją bezpośrednią jeśli chodzi o osiągnie ale jeśli chodzi o Chęć posiadania samochodu bardzo
sportowego z ogromnymi możliwościami i z takim podejście tradycyjnym do do tworzenia super
szybkich aut to gsf nie jest takim złym pomysłem bo jednak ten wolnossący Silnik chodzi takich aż ułamków sekund na tych boksie to jednak brzmi i
nieźle wygląda na nas na stole na przykład w barze gdzie było kluczyk do samochodu który mamy 5 wolnossący litrów
także może to jest trochę naciągane teorię ale jednak to nadejście Turbo ekologii doprowadza do tego że dbać
i trzeba się cieszyć z tymi silnikami wolnossącymi póki jeszcze są i dlatego dajemy ją chory dlatego mówimy że mimo że tutaj brakuje mocy mimo że brakuje znaczy nie brakuje mu to
samochodem piątki przykładowe nie wiem że to brakuje o niutonometrów to jednak ja stojąc i wybierając pomiędzy GSM i piątką wybrałbym znają piątkę ale bardzo niewiele krowa bo bo bo bo tak jak mówię ta zaleta tego silnika tego
brzmienia I tego właśnie i nic do samochodu nie zepsutego jeszcze turbodoładowaniem robi swoje ten samochód męczy i i kusi
i rzuca się jak dla mnie Jeszcze raz powtórzę wrócę do tego od czego zacząłem Szkoda że niektóre razem kiedy są w naszej redakcji tak
krótko Ja jeździłem tym samochodem głównie po mieście stadzie ale chłopaki z redakcji czyli Maciek i Mateusz mieli więcej szczęście
bo mogli zabrać ten samochód na tor w Kielcach i pojeździć nim nie to szybciej Posłuchajcie co oni wchodzą
No i nagrywasz się że coś może
trochę dobra jest cześć Bo dostaliśmy od Zachara drugą szansę i możemy wystąpić przed kamerą ponownie Mamy nadzieję że tej szansy nie zmarnuje na A wy będziecie jeszcze
oglądać za nami Lexus GS f którego zabraliśmy na tort w Kielcach a więc mamy odpowiedni samochód w odpowiednim
miejscu Postaramy się wam pokazać jak my widzimy ten samochód i
podzielimy się wrażeniami z jazdy ze swojej strony zajmę się głównie aspektami technicznymi ale
też myślę że postaram się odpowiedzieć parę słów o tym jak one przekładają się na Zacznijmy
od skrzyni biegów nie jest to skrzynia dwusprzęgłowa ale jest to tradycyjny automat na jednym wałku właśnie
biegowy co wyróżnia te skrzynie biegów wyposażona jest ona w zaawansowany sterownik
jest w stanie uczyć się zachowanie kierowcy to skrzynia będzie odpowiadała naszemu
Stylowi jazdy by zapewnić szybszą wolniejszym reakcji zależy jak kto prowadzi oprócz tego znajduje
się w niej czujnik przeciążenia Jeśli będę przejeżdżał przez zakręt samochód wiesz że przejeżdżam przez zakręt Dopóki
jestem w zakręcie nie zmieni biegu na wyższy To samo tyczy nie można zahamuje od
razu dostaje radny redukcję kiedy
jedziemy w trybie manualnym często przy zmianie przełożenia na wyższe czy to najniższe międzyzmiana uważamy coś
w stylu strzał ze sprzęgła A tylna oś w takim samochodzie raczej tego nie lubi i od razu wyjeżdża na zewnątrz zakrętu tutaj mamy lepszą przyczepność ale
nadal się to układ kierowniczy jest naprawdę bardzo precyzyjny idealnie możemy wycelować szczyt zakrętu wypuścić
samochód zacieśnić zakręcić to jest to co przydaje się przede wszystkim na to że ale też jest przydatne na drodze dynamicznej jeździe wybór trybów jazdy to w dzisiejszych czasach
Powiedziałbym już standard autach sportowych ale tak możemy wybrać Echo norma e-sport plus
Dlaczego jeszcze ten samochód można uznać za naprawdę wyrafinowany choćby przez ten przycisk DVD który odpowiada za to jak
samochód prowadzi się w zakrętach na tylnej osi mamy otwarty dyferencjał który rozdziela moment na poszczególne
koła przez odpowiednie sprzęgła może on pracować w trzech trybach standard przeznaczony jest do użytkowania na drogach służy do tego żeby przy zwykłych
codziennych prędkościach zapewnić jak najlepsze wrażenia i trakcje Kiedy przejdę w tryb z lalą koło
w zakręcie jest
przyspieszane przez co samochód
wydaje się dużo bardziej zwrotny czujemy praktycznie jakbyśmy dostawali też rotację z tylnej osi Ale tamte koła ostatnim trybem jest rak który
ma zapewnić jak najlepsze atrakcje na torze czyli przy wysokich prędkościach to naprawdę czujemy jak bardzo samochód
stabilizuje się szczególnie względem czy Jeśli
chcecie pozamiatać tyłem Salam jest najlepszy ale jeśli chcecie być skutecznym kierowcą na to że to
wybierajcie tych tak co jeszcze podoba mi się w gsf je to to samochód potrafi być i brutalny i potulny jak baranek oczywiście
z takim faktem wiążą się pewne kompromisy przez które ten samochód nie jest
idealną parą zabawką ale naprawdę dużo potrafi Jeśli ją też ciebie norma z normalnymi prędkościami to
samochód jest po prostu sportowa limuzyną szybką ale nie
jest jeszcze tak brutalnie kiedy staje się i ten sport plus a najlepiej Jeśli jeszcze wybiorę tryb salon wtedy wystarczy skręcić trochę do Dell gazu A
tylna
oś od razu nam ucieka i efektownie Wyjeżdżamy
z zakrętu kiedyś w trybie Eco kiedy
jadę spokojnie Dzięki sterownik o v e systemowi
zaworów o zmiennym czasie wzniosu Clinic to nie w stanie pracować zarówno w cyklu octa jaki atkinsa na Parkinsona
charakteryzuje się lepszą sprawnością w zakresie średnich obrotów i
przez to też będziesz
palił mniej benzyny kiedy tylko Zaczynamy jechać bardziej dynamicznie potrzebujemy się przejechać się na gaz od razu od tego zmienia się na prosta dostajemy
po prostu standardową
charakterystyka silnika spalinowego to samochód potrafi być spokojny potrafi być szybki
potrafi być posłuszny potrafi naprawdę
daje bardzo dużo frajdy z jazdy zawieszenie
może nigdy nie jest tutaj tak ustawione żeby nadwozie w ogóle ale ale złożenia w przedniej i tylnej części konstrukcji naprawdę
pomagają jeździć dynamicznie i sprawiają że mimo że zawieszenie nie jest idealnie twarde jak beton to
ten samochód radzi sobie w zakrętach
a teraz moje wrażenia z jazdy Nie
ulega wątpliwości że ten samochód jest fantastyczny Niemal w każdym calu i tak naprawdę doszukiwanie się to takich mankament lekki nietaktem chociaż mi osobiście nie odpowiada tutaj włącznik kierunkowskazów on jest taki jak w BMW nie
zostaje ani w górze ani w dole tylko wraca do tej pozycji zerowej do mnie to osobiście się nie podoba ale umówmy się że tak można zobaczyć
ten samochód zrekompensuje nam jakiś
mały mankamenty swoim
całokształtem coś tak naprawdę
fantastycznymi kobietami można im wybaczyć czasami gry broń Boże fochy grymasy
tak dźwiękiem z wydechu spokojnie można adorować samice i to jeszcze z sąsiednich powiatów bo myślę że na pewno usłyszą mogą się później
gromadzić gdzieś tam w tylnego zderzaka i w napięciu oczekiwać na rozruch ale tego nie sprawdzałem jeszcze Ten wydech funduje nam niesamowitą porcję
w doskonałej muzyki Chciałbym zaprosić państwa na
konto jeśli
chodzi
o
w
tym samochodzie powoduje ono że po maksymalnym wciśnięciu
pedału gazu po prostu nasze wnętrzności niebezpiecznie się Przemieszczają w zakrętach natomiast normalnie zwykłym
autem przed ten zakręt taką prędkością dawno by Mnie wyniosło sponiewierało musieliby
mnie zaskakiwać ten samochód trzyma się po prostu drogi jak przyklejony jeżeli lekko nawet wciśniemy hamulca to zatrzymujemy się Niemal w miejscu z
obawą że nasze oczy po prostu wypadną z orbit Powiedzmy sobie szczerze Fabia 1 2 w gazie to to nie jest tak że smaku
chleba posmarowane go jedynie nożem na próżno tutaj szukać tutaj mamy całą paletę smaków rodem z kuchni w dużym czy minusem tego samochodu
może być spalanie jadąc na po mieście uzyskamy wynik rzędu nawet 20 25 litrów na setkę owszem
możemy wyjechać
jak dziad i spalić 10 l ale tym samochodem nie można jechać jak dziad No
to powinno być zabronione Myślę że jeżeli ktoś wydaje na samochód prawie pół miliona to nie będzie płakał z powodu 10 l w tą czy w tamtą stronę mimo sporej pojemności mocy ten samochód nie imituje do Atmosfery jakiś
niewyobrażalny ilości zł a także możemy być spokojni że nam się ekolodzy nie będą przykuwać do rury wydechowej w ramach protestu A my jadąc
przez las wcale nie będzie wiewiórek w pewnym momencie kusił
nie diabeł żeby
wyłączyć kontrolę trakcji wykorzystać ten samochód tak w 100% i
kiedy błądziłem tam palcem w
poszukiwaniu odpowiedniego guziczka
spotkała mnie bardzo niemiła niespodzianka
trafiłem na guzik z symbolem ASC Co
to jest SC Pomyślałem a system szybkiego cofania skrót US do Active sound control tak w takim samochodzie
że tak naprawdę do dźwięku silnika nie można się przyczepić jest coś takiego dla profanację to jest tak jakby umówić się z trzema dziewczynami na noc i kupić jeszcze świerszczyki w kiosku tak w ramach takiego jeszcze wspomagania
taki system to jest lek na kompleksy ale w autach które zamiast mi
to jakieś pierdzenie No jak Zachar dowiedział się o tym wysiadł z auta i powiedział że skoro tak to on zacznie produkować generatory dodatkowego klekotu do
pasatów skoro ludzie tego potrzebują No bo jeżeli to to jest to znaczy że to jest odpowiedź na potrzeby rynku także ludzie chcą takich gadżetów Reasumując jeździłbym
widziałem nie to co chciałem nam od początku Jeśli brakuje ci w życiu adrenaliny
to Lexus będzie lepszy od twojej dziewczyny nie to nie przejdzie to może nie Daje ogromną radość z jazdy i zapewnia dużą dawkę adrenaliny ale jeśli adrenalina nie jest tym czego potrzebujesz na co dzień ten samochód potrafi
też być spokojną wymarzoną i
i z tego miejsca Pragniemy bardzo bardzo bardzo podziękować w
szkole jazdy Subaru za udostępnienie tego toru cennik Lexusa GS f jest prosty 445900 zł Jest to wyposażenie prestiż to Zresztą
dla GS A to oznacza że nie możemy dokupić zbyt wiele dodatkowych elementów wyposażenia ale parę pakietów
i dodatków Wciąż jednak jest na liście do kupując je wszystkie możemy powiększyć rachunek a około 50000
zł a więc przekroczenie kwoty pół miliona złotych nie będzie stanowiło problemu to jest trasa do konkurencji
nie jest łatwe dlatego że pierwsze do głowy przychodzą mi piątkę i tak dalej ale jeśli porównamy ich osiągi i ich moce
z tym co daje gsf to okazuje się że to jest jednak trochę inna liga prawie 100 koni więcej mocy i znacznie lepsze
starty do setki porównać gsf a cenowo z samochodami usportowiony i tak na przykład Porsche Panamera
4S 420 koni kosztuje 503000 zł Mercedes CLS 500 Formatic 8 koni
408000 zł S6 40 TFSI 450 koni 390 000 zł zwróć
uwagę 450 koni prawie taka sama moc a cena poniżej 4 tysięcy i Dla porównanie BMW
M5 które ma 560 koni kosztuje 506 tysięcy zł w podstawowej wersji a więc można by powiedzieć że Lexus GS
f jest cenowo niebezpiecznie daleko od na przykład a szóstki limuzyny mnie 40 TFSI 450
koni które oferuje podobno moc A jednak jest praktycznie o 100000 zł tańsze drugiej strony 2 step jest
niebezpiecznie blisko piątki przykładowo czy RS6 które
znacznie lepszymi osiągami i jednak również mogły w porównywalnych kwotach w okolicach pięć złotych
jednak zdaniem wystawić a ostateczny werdykt Pamiętajcie że gsf nawet w podstawowej wersji jest bardzo bogato
wyposażony co w przypadku ja na przykład niemiecki nie jest takie oczywiste Lexus GS f to propozycja
dla klientów poszukujących rodzinnego usportowione go samochodu kupując takie auto dostają fantastyczne prowadzenie
dobre osiągi pięknie brzmiące klasykę pod maską i jeszcze coś nietuzinkowy wygląd problemy może
być cena bo przy tej kwocie kruszą niewiele droższe a znacznie szybsze modele i co ciekawe znów wygląd który może
starzeć się znacznie szybciej niż klasycznie skrojona konkurencje Jednak jeśli Dziś chciałbym wydać pół miliona auto
które podkreślić dzisiaj Mój styl to co mnie obchodzi to czy to będzie modne za 10 lat 4 rury wydechowe
na pewno będą kolejne auto do wybrańców być może na tym polega właśnie piękną motoryzacje że każdy może mieć wybór że każda
zachciankę spełniona nawet jeśli ktoś chce za ceny m piątkę
kupić auto które jest słabsze o 100 koni i nie można za to winić Lexusa w Lexus tylko daję wybór do zobaczenia I pamiętajcie o
Słupsku