Kompaktowy SUV na nowo
- Premiera Discovery Sport jest przełomowym momentem w 66-letniej historii naszej marki. Wprowadzamy nie tylko pierwszego przedstawiciela powiększającej się rodziny Discovery, ale także uniwersalną konfigurację foteli 5+2 w segmencie kompaktowych pojazdów sportowo-użytkowych klasy premium - powiedział Phil Popham z Jaguar Land Rover Group.
W samochodzie wprowadzono nowe rozwiązania stylistyczne służące wyraźniejszemu rozróżnieniu pomiędzy reprezentującymi różne segmenty modelami - luksusowemu Range Rover, rekreacyjnemu Discovery i wielozadaniowemu Defenderowi. Należą do nich maksymalnie wysunięte do narożników nadwozia koła, linia pokrywy silnika kończąca się uskokiem za którym biegnie wznosząca się dolna krawędź szyb, środkowa konsola zachodząca na deskę rozdzielczą oraz proste i minimalistyczne powierzchnie.
Nadwozie zbudowano z wysokowytrzymałej stali, stali borowej oraz lekkich stopów aluminium. Takie zestawienie materiałów zapewnilo mocną, sztywną a zarazem lekką konstrukcję. Za poprawę zwrotności odpowiada nowa, wielowahaczowa konstrukcja tylnego zawieszenia. Zwiększone wykrzyżowanie osi wraz z lekkimi aluminiowymi elementami zawieszenia i odpowiednią charakterystyką amortyzatorów zapewniają wysoki komfort jazdy niezależnie od rodzaju nawierzchni. Nowa tylna oś przyczyniła się także do obniżenia hałasu we wnętrzu.