Modelka z silnikiem roku
Jeśli mielibyśmy wymienić najładniejszy samochód miejski, nie byłoby to łatwe zadanie. Na pewno wśród najciekawszych propozycji znaleźliby się przedstawiciele z Włoch i z Francji. Do czołówki najbardziej wyrazistych konstrukcji zakwalifikowalibyśmy Alfę Romeo Mito, Citroena C3, a także niezbyt popularną w Polsce Lancię Ypsilon. Możliwość personalizacji nadwozia i wnętrza sprawi, że trudno będzie spotkać dwa takie same egzemplarze ostatniego z wymienionych. Wydłużona płyta podłogowa Fiata 500 wraz z silnikiem roku 2011 - 0,9 TwinAir, stanowią dobry tandem sprawdzający się nie tylko w mieście, ale i w dłuższych trasach.
Ostatnie kilka lat przyniosło spore zmiany w segmencie B. Mimo, że w Polsce niekwestionowanym liderem pozostaje Skoda Fabia, to nowe i oryginalne konstrukcje zaczynają dochodzić do głosu. Kia Rio, Chevrolet Aveo, czy chociażby atrakcyjnie wystylizowany Ford Fiesta, szturmem przebijają się do czołówki rankingu sprzedaży nie tylko w naszym kraju, ale i w całej Europie. Lancia to inna liga. Blisko jej do najlepszych samochodów tego segmentu, mimo nielicznych niedociągnięć. Za styl trzeba płacić o czym przekonuje cena. Za egzemplarz widoczny na zdjęciach zapłacimy blisko 80 tysięcy złotych. W tej cenie dostaniemy bogato wyposażonego Seata Ibizę Cuprę, a także Volkswagena Polo Gti, czy Fiestę ST. Cóż, za styl i szyk zawsze trzeba było sporo płacić.