Branża motoryzacyjna w Polsce nie może zaliczyć minionego roku do udanych. Rejestracje nowych samochodów osobowych zmniejszyły się o ponad 12 proc. - w całym 2011 r. zostało zarejestrowanych poniżej 280 tys. aut. Oznacza to poziom rejestracji sprzed kilku lat. Niestety niesprzyjająca sytuacja na rynku mocno dała się we znaki Grupie Fiat. Mimo wzrostu sprzedaży zdecydowanej większości jej marek to cała grupa odnotowuje spadek sprzedaży w okolicach 18 proc.
Lancia może pochwalić się najwyższą dynamiką wzrostu popularności w grupie. W 2011 roku sprzedano 443 samochody tej marki, ponad 55 proc. więcej niż w 2010 roku. "Siłą pociągową" były modele Delta oraz debiutujący w 2011 r. model Ypsilon, których sprzedano odpowiednio 221 i 160 szt. Nowości w gamie Lancii, modele Thema i Voyager miały swoją premierę handlową w ostatnich miesiącach 2011 r. - zatem ich udział w sprzedaży marki będzie widoczny dopiero w roku bieżącym.
Jeep w 2011 roku świętował swoje siedemdziesiąte urodziny. Ten jubileuszowy rok zdecydowanie można zaliczyć do udanych. Na samochody tej marki zdecydowało się 556 polskich klientów, co oznacza wzrost o blisko 40 proc. w zestawieniu z wynikami z 2010 roku(Jeep nie należał wtedy do Grupy Fiat). Największym sukcesem Jeepa w Polsce jest najnowszy Jeep Grand Cherokee (dostępny także z silnikiem 6-cylindrowym dieslem), który w 2011 znalazł 255 nabywców i był najchętniej wybieranym modelem.
Alfa Romeo zakończyła rok 2011 sprzedażą 1 548 aut - o 38 proc. więcej niż w 2010 roku. Wynik ten, to niewątpliwa zasługa modelu Giulietta, który został sprzedany w liczbie 927 sztuk. Model MiTo, drugi najchętniej wybierany z gamy Alfy Romeo został zakupiony przez 423 osoby.
Abarth, fabryczny "tuner" Fiatów, może również zaliczyć miniony rok do udanych. W 2011 r. z polskich salonów tej marki wyjechały do swoich właścicieli 104 nowe samochody z logo skorpiona na masce (wzrost o 7,2 proc.).
Fiat to sprzedaż 17 673 aut w 2011 roku, biorąc pod uwagę 25 863 egzemplarzy sprzedanych w roku 2010 jest to ogromny spadek. Wynik ten oznacza 6,4 proc. udziału w polskim rynku samochodów osobowych oraz 6 lokatę w rankingu najpopularniejszych marek. Patrząc na 2 lokatę w 2009 (blisko 32 tys. sprzedanych aut) oraz 4 w 2010 nie jest to imponujący wynik.
Fiat Professional od lat cieszy się dominującą pozycją na rynku samochodów dostawczych. W 2011 roku nie było inaczej, udział w rynku na poziomie 21,8 proc. i 9305 (wzrost o 8,6 proc.) sprzedanych aut dostawczych zapewnia mu niekwestionowane zwycięstwo w tej kategorii.