Volkswagen
Typowe usterki: niedomagania elektroniki, np. w Polo IV z powodu zawilgocenia wiązki elektrycznej, awaryjny włącznik świateł stopu, nietrwałe przednie zawieszenie (Polo IV, Passat B5); pęknięcia głowic w silniku 2.0 TDI; w motorach TDI uszkodzenie przepływomierza powietrza, turbosprężarek, 2-masowych kół zamachowych; w 3-cylindrowym silniku 1.2 szybkie rozciągnięcie łańcucha rozrządu; w silniku 1.4 16V zamarzające odmy; zużyte przeguby półosi napędowych; niska trwałość automatu Multitronic; awarie pompy paliwa, nietrwałe powłoki na przełącznikach.
Ranking TUV: Golf dość dobrze wypada w najmłodszej kategorii wiekowej, wśród aut 4- i 5-letnich oraz 6- i 7-letnich (odpowiednio 20., 21. i 24. pozycja). Passat zajmuje miejsca w 3. i 4. dziesiątce. W najstarszej kategorii wiekowej najwyżej oceniane jest Polo.
Akcje serwisowe: nieprawidłowy montaż przewodu masowego od dodatkowego powietrznego urządzenia grzewczego - Golf i Golf Plus TDI bez Webasto; deformacja zaczepu maski silnika - Fox; oberwanie wspornika chłodnicy oleju - Passaty TDI z lat 2005-07; wadliwy mechanizm sprzęgła - Passat 2.0 TDI z 2005 r.; układ kierowniczy i zawieszenie - Passat B6; niewłaściwy montaż elementów koła zamachowego - Sharan 1.9 TDI/130 KM z lat 2003-04; uszkodzenie sterownika układu kierowniczego - Passat i Passat CC (od 08-09.2008 r.); ryzyko powstania płomienia z powodu niedostatecznego dokręcenia przewodu w układzie dodatkowego ogrzewania - Jetta i Golf Variant (od 01.2007 do 01.2008 r.); podczas uruchamiania zimnego silnika może dojść do przeciążenia pompy oleju i w konsekwencji uszkodzenia silnika - akcja dotyczy niektórych Touaregów i Passatów (od 2006 do 2007 r.).