Samochody z silnikiem wysokoprężnym, tracące najwięcej na wartości
Jak widać, największe straty na wartości odnotowują samochody napędzane silnikami Diesla. To przede wszystkim efekt wysokich cen wyjściowych tych aut, ale pewną winę za spadki może też ponosić spalinowa afera, zataczająca coraz szersze kręgi w ostatnich miesiącach oraz koszty eksploatacji nowoczesnych diesli.
Mimo wszystko auta z silnikami wysokoprężnymi nadal są chętnie poszukiwane w naszym kraju, chociaż można wyczuć pewna tendencję spadkową. Klienci coraz skrupulatniej przeliczają wydane pieniądze na planowane przebiegi, koszt serwisu i części, które w przypadku aut benzynowych są jednak tańsze. Pierwsza dziesiątka modeli charakteryzuje się bardzo niewielkimi wahaniami, jeśli chodzi o spadek wartości. Wszystkie auta oscylują wokół 60 proc.
Wygląda zatem na to, że jeśli poluje się na dosyć popularne modele w stylu Octavii, Passata, Fabii czy Golfa, a cena nowego egzemplarza jest odstraszająca, to zakup samochodu po trzech latach eksploatacji będzie dobrym krokiem. Późniejsza utrata wartości jest znacznie mniej dynamiczna. Trzeba jednak wziąć pod uwagę (co zapewne ma wpływ na obecną cenę tych aut), ewentualne perypetie z filtrem DPF, który w tych modelach jest montowany seryjnie.