Książę Edward i oberżynowy Rover
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/1030/rover-5mil-01.jpg',600,401) ) |
| --- | Brytyjska firma Rover – znana w Polsce przede wszystkim z racji zainteresowania przejęciem FSO na Żeraniu obchodzi właśnie uroczystości związane z wyprodukowaniem 5. milionowego auta. Historycznym egzemplarzem jest flagowy model 75, wyposażony w benzynowy silnik V6 o pojemności 2.5l. Wyposażenie samochodu obejmuje automatyczną, pięciostopniową skrzynię biegów, siedemnastocalowe obręcze kół, skórzaną tapicerkę, tempomat, elektrycznie otwierany, szklany dach oraz zestaw nawigacji satelitarnej. Jednak tym co naprawdę wyróżnia bohatera ceremonii jest niezwykły lakier w kolorze oberżyny, zaprojektowany specjalnie na tą okazję przez znaną firmę chemiczną Dupont. O niezwykłości powłoki lakierniczej świadczy nie tylko oryginalny kolor ale także połysk będący zasługą dodatku o nazwie Xirallic, opracowanego w laboratoriach koncernu Merck.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/1030/rover-5mil-02.jpg',600,401) ) |
| --- | Oberżynowego Rovera podziwiał sam książę Edward, który wybrał się do siedziby firmy w Longbridge aby osobiście pogratulować załodze. Rezultat może nie rzuca na kolana (motoryzacyjni giganci produkują więcej aut w ciągu roku) ale jest dowodem na to, że MG Rover jako ostatnia niezależna brytyjska firma produkująca samochody wciąż działa i ma się dobrze. Szefostwo firmy ma w najbliższych planach obchody 100 lecia powstania firmy. Okrągły jubileusz będzie miał miejsce za rok, a jego obchody uświetni znana nam już maszyna w oberżynowym kolorze. Niestety tak pomalowane pojazdy nie trafią do masowej sprzedaży, jednak już za rok firma wypuści limitowaną serię 50 sztuk Roverów 75 – oczywiście w jubileuszowym kolorze.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/1030/rover-5mil-03.jpg',600,422) ) |
| --- | Seria 50 aut będzie najbardziej elitarną w historii angielskiej firmy, choć tak naprawdę jej wyróżnikiem jest jedynie kolor nadwozia i wyposażenie. Osobnym modelem wyprodukowanym w najmniejszej liczbie egzemplarzy był Rover 12hp. Samochód napędzany czterocylindrowym silnikiem o mocy 12 KM zaprezentowano w 1906r. W sumie powstało jedynie 100 sztuk tych aut. Rzecz jasna, na ogólną liczbę 5. milionów wyprodukowanych samochodów wpływ miały modele produkowane masowo. Największym przebojem rynkowym Rovera był model 200, sprzedawany w latach 1989-1998. W ciągu niecałej dekady samochody z serii 200 znalazły ponad 700 000 nabywców.