Warto dopłacić za lepszą markę
W nowoczesnych silnikach wysokoprężnych stosowany jest już wyłącznie bezpośredni wtrysk paliwa common-rail. To właśnie za jego sprawą diesle zyskały wysoką kulturę pracy, poprawiły się znacząco osiągi, zaś zużycie paliwa spadło. Wtryskiwacze common-rail, od starych konstrukcji różnią się znacząco trwałością i zaawansowaną budową. Największą żywotnością mogą się pochwalić wtryskiwacze pierwszych dwóch generacji Boscha – do ich sterowania zastosowano prostą cewkę elektromagnesu. Całość w sprzyjających okolicznościach wytrzymuje około 300 tysięcy kilometrów, zdaniem mechaników pozostają sprawne przynajmniej przez 200 tysięcy kilometrów. Niemniej, trwałymi konstrukcjami okazują się wtryskiwacze autorstwa Japończyków – Denso. W ich przypadku problem stanowi wyłącznie dostępność części zamiennych potrzebnych do przeprowadzenia regeneracji. Koszty naprawy wtryskiwaczy Boscha oscylują wokół 600-1000 złotych za sztukę, Denso natomiast 1500 złotych. W całej plejadzie dostępnych na rynku i stosowanych w popularnych
samochodach osobowych wtryskiwaczy, najmniej pochlebnych opinii zbierają produkty Delphi. Pomimo tego, że wykorzystują sterowanie elektromagnetyczne, nie wytrzymują więcej niż 200 tysięcy kilometrów – na szczęście zawsze podlegają naprawie.