Korando - sierpień 1999
KORANDO, sierpień 1999, Daewoo
Zadanie dostosowania prostych kształtów popularnego wojskowego samochodu do upodobań współczesnych klientów powierzono doświadczonemu projektantowi. Profesor Ken Greenley z renomowanego, londyńskiego "Royal College of Art", projektował między innymi samochody Aston Martin i Bentley. Jest także autorem projektu Musso - większego z dwóch oferowanych przez Daewoo samochodów terenowych. Greenleyowi udało się przydać finezji surowym rysom protoplasty Korando. Efekt jego pracy to samochód o zdecydowanie nowoczesnej, opływowej linii, odwołującej się równocześnie do tradycji, czego przykładem może być charakterystyczna, wąska krata chłodnicy i przednie reflektory.
Nowoczesna technologia i osiągi
Korando, jak większość samochodów terenowych, oferuje napęd na cztery koła. Stosownie do warunków jazdy można dołączać lub odłączać napęd na przednią oś. Przyłączenie odbywa się przy pomocy umieszczonego na tablicy rozdzielczej pokrętła (przy prędkościach nie przekraczających 70 km/h). Korando wyposażony jest w układ ABD/ABS ułatwiający panowanie nad pojazdem w trudnych warunkach jezdnych i znacząco skracający drogę hamowania. Podobnie działa TCS (Traction Control System).
Jednostka napędowa Korando to licencjonowany przez Mercedesa pięciocylindrowy (w układzie rzędowym) turbodiesel o pojemności 2,9 litra. Moc silnika zwiększa turbodoładowanie i intercooler - sięga ona 120 KM, przy 4000 obr./min. rozpędzając Korando do 156 km/h. Wydajność silnika Korando zwiększa hydrauliczny układ wspierający pracę zaworów (redukuje on również hałas). Mocny silnik pozwala Korando na pokonywanie czterdziestostopniowych wzniesień. Może on także holować przyczepę o masie do 2,8 tony. W Korando zastosowano pięciobiegową skrzynię biegów renomowanej firmy Borg Warner.
Bezpieczna i komfortowa jazda
Korando jest samochodem bezpiecznym, przy czym pasażerów chroni nie tylko masywność i wymiary pojazdu. Zaprojektowana komputerowo karoseria ma kontrolowane strefy zgniotu z przodu i z tyłu, wzmocnione słupki dachowe i stalowe belki chroniące pasażerów przed bocznymi uderzeniami.
W wyposażeniu znajduje się zaprojektowany przez firmę Bosch układ ABS współpracujący z układem ABD (Automatic Braking Differential) dostosowującym pracę mechanizmu różnicowego do warunków jazdy. Kierowcę chroni poduszka powietrzna.
Korando oferuje właściwy samochodom terenowym komfort jazdy. Zastosowane zawieszenie skutecznie tłumi spowodowane nierównościami terenu wstrząsy. Dzięki niemu pojazd jest stabilny i ma dobrą przyczepność. Do dobrych właściwości jezdnych i bezpieczeństwa przyczynia się także szeroki rozstaw kół i nisko umieszczony środek ciężkości.
Atutem Korando jest staranne wyciszenie kabiny. Potrójna warstwa wytłumiających materiałów chroni pasażerów przed hałasem. Silnik zamontowano w taki sposób, aby maksymalnie wytłumić wibracje. Korando wyposażono w wygodne siedzenia, jak również ergonomicznie rozplanowane przełączniki.