Nissan Leaf
To obecnie jeden z weteranów rynku samochodów elektrycznych.
Japoński kompakt produkowany jest na swym rodzimym terenie, ale także w USA i w Wielkiej Brytanii. To obecnie najlepiej sprzedający sie model w swojej kasie, do tej pory od dnia premiery w 2010 r. do odbiorców trafiło ponad 230 tys. sztuk.
Największym rynkiem są oczywiście Stany Zjednoczone, gdzie kupiono w tym czasie ponad 97 tys. Leafów, następna jest Japonia - 68 tys., a na końcu Europa, gdzie klienci przyjęli ok. 61 tys. sztuk tego modelu Nissana.
Leaf zbudowany jest na platformie Nissana EV i wyposażony w 110-konny motor elektryczny zasilany z 30 kWh zestawu baterii li-ion. Najnowsza wersja modelu (od 2016 r.) może pochwalić się zasięgiem na poziomie 172 km.
Samochód jest sprzedawany przez polską siec Nissana i za bazową wersję Leafa trzeba wyłożyć 128 tys. zł. Dla porównania, w USA auto wyjściowo kosztuje równowartość 112 tys. zł, przy czym klient np. w Kalifornii otrzymuje stanowy rabat w wysokości 10 tys. zł. Do tego dochodzą upusty i zwolnienia podatkowe sięgające kolejnych 30 tys. zł.