Koniec z przywilejami dla aut niskoemisyjnych w Warszawie? Nie będzie jazdy po Trakcie Królewskim

Ulgi dla posiadaczy aut elektrycznych i hybrydowych w Polsce? Zamiast pojawiać się nowe, jedna z nich została zniesiona w Warszawie 1 stycznia 2018.

Ulice Nowy Świat i Krakowskie Przedmieście niedostępne dla aut elektrycznych i hybrydowych
Źródło zdjęć: © East News | Adam Burakowski/REPORTER
Marcin Łobodziński

Od początku roku nie ma już możliwości wyrobienia identyfikatora, który uprawnia do jeżdżenia po Krakowskim Przedmieściu i Nowym Świecie na Trakcie Królewskim w stolicy. Zarząd Dróg Miejskich nie wydaje już takich uprawnień, choć władze miasta zdają sobie sprawę ze strony ekologicznej aut elektrycznych i hybrydowych. Problemem nie są jednak spaliny, a natężenie ruchu pojazdów.

- Każdy wie, że samochody elektryczne emitują mniej spalin, ale nadal generują inne problemy. Nie możemy uprzywilejować tych pojazdów kosztem komunikacji miejskiej, która już stoi w korkach - wyjaśnia w rozmowie z tvnwarszawa.pl Karolina Gałecka, rzeczniczka ZDM.

Wjazd na wybrane odcinki Traktu Królewskiego dla samochodów o napędzie niskoemisyjnym umożliwiono w 2014 roku. Początkowo zainteresowanie było niewielkie z powodu niedużej popularności takich aut. Z czasem stawało się coraz większe wraz z częstszymi zakupami hybryd, aż urosło w latach 2016-2107 do rangi problemu.

Tylko w tym okresie wydano łącznie 1200 identyfikatorów. Kierowcy nie jeździli już tymi ulicami by je odwiedzać, ale po prostu wybierali je jako mało uczęszczane odcinki do przejazdu na swojej trasie.

Ważną informacją dla obecnych posiadaczy identyfikatorów jest to, że nadal dają one uprawnienia do przejazdu po Krakowskim Przedmieściu i Nowym Świecie do czasu upływu ich ważności. Wnioski wciąż będą mogli składać mieszkańcy okolicy strefy wyłączonej z ruchu oraz osoby, które prowadzą tam działalność gospodarczą.

źródło: tvnwarszawa.tvn24.pl

Wybrane dla Ciebie

Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025
Test: Harley-Davidson Fat Boy - stylowa ikona popkultury
Test: Harley-Davidson Fat Boy - stylowa ikona popkultury
Czołówka motocykla i auta. Alkomat wskazał przyczynę
Czołówka motocykla i auta. Alkomat wskazał przyczynę