W październiku zakończy się produkcja modelu Lanos w Fabryce Samochodów Osobowych na Żeraniu. Dostawcy części zostali poproszeni, aby w październiku dostarczyć podzespoły do zaledwie kilkuset samochodów.
Wcześniej miesięcznie wytwarzano ich ponad 10 tys. sztuk. Przed dwoma tygodniami w FSO zakończyła się letnia przerwa remontowa, ale nie wykonano istotnych modernizacji, które pozwalałyby zwiększyć produkcję samochodów.
Jak potwierdza Marek Dyżakowski, przewodniczący jednego ze związków zawodowych działających w FSO, produkcja Lanosa zostanie wygaszona z końcem września, ale nie wciąż nie wiadomo, co będzie produkowane zamiast tego modelu.
Wiosną tego roku zarząd FSO prognozował , że w całym 2008 r. zbuduje 235 tys. pojazdów, o połowę więcej niż 2007 r., gdy wyprodukowano 153,3 tys. sztuk. W tej liczbie miało być 70 tys. Aveo, 70 tys. sztuk Lanosa oraz 95 tys. zestawów montażowych, które trafią na Ukrainę.
Zdaniem Dyżakowskiego, decyzja o zakończeniu produkcji Lanosa bez wprowadzenia nowego modelu oznacza, że kilkanaście tysięcy osób zatrudnionych w należących do FSO spółkach zależnych straci pracę na kilka miesięcy. To dotyczy np. zakładów w Grójcu, które produkowały fotele do Lanosa, ale nie uruchomiły jeszcze produkcji dla Chevroleta Aveo.
Źródło: Samar.pl