Fiat Stilo
To bez wątpienia jedna z ciekawszych propozycji dla osób o mniejszych możliwościach finansowych i szukających stosunkowo młodego samochodu. Znaczna utrata wartości i sporo dobrze wyposażonych egzemplarzy z zagranicy, czynią zakup Stilo nie lada okazją.
Produkowane w Turynie auto zastąpiło modele Brava i Bravo, po czym zostało wyparte z rynku przez... powracający w nowej odsłonie model Bravo. Włoską konstrukcję napędzało pięć silników benzynowych i, jak to miało miejsce w przypadku Alfy Romeo 147, jeden diesel o pojemności 1.9 litra i sześciu wariantach mocy. Najmocniejszy, 150-konny JTD, spala średnio 5,6 litra oleju napędowego na 100 km i gwarantuje bardzo dobrą dynamikę. Niestety, rzadko pojawia się na rynku wtórnym, a jeśli już, to jeszcze szybciej znika.
Głównym problemem Stilo była dość wysoka cena, przez co auto nie zostało entuzjastycznie przyjęte przez Europejczyków. Zdecydowanie większym uznaniem cieszy się Fiat Bravo, poddany niedawno niewielkiemu liftingowi.