aVolkswagen Passat
Nie wiedzieć czemu Polacy ubóstwiają niemieckie samochody, które także ulegają poważnym i kosztownym usterkom. Od lat szczytem marzeń sporej grupy kierowców jest Volkswagen Passat B5 sprzedawany od 1995 do 2005 roku, zwłaszcza w wariancie kombi zdolnym przewieźć lodówkę lub inny gospodarczy sprzęt (450 litrów). Wnętrze oferuje wysoki komfort czteroosobowej załodze, jego jedynym mankamentem są łuszczące plastiki charakterystyczne dla aut VW z tamtych lat. Największą bolączką jest przednie, drogie w naprawach i nietrwałe zawieszenie zapożyczone z Audi A4. Podobnie napęd na cztery koła.
W nomenklaturze Volkswagena wersje z napędem obu osi zwano 4Motion bądź Syncro. Bazowy silnik benzynowy 2,0 115 KM za sprawą prostej budowy zachwyci zwolenników LPG, wolnossący 1,8 125 KM również. Dalej w ofercie znajdziemy nietypowego pięciocylindrowca 2,3 VR5 oddającego 150 lub 170 KM. Bezpieczniejszy i mocniejszy 2,8 VR6 193 KM w zupełności wystarczy do napędzania kombi klasy średniej. W kwestii jednostek wysokoprężnych Passat nie odbiega od innych modeli koncernu. Sztandarowy 1,9 TDI 110-130 KM sprawdza się doskonale, zaś 2,5 V6 TDI już nie.