Kolejny wzrost sprzedaży Audi
W lipcu do rąk klientów trafiło ok. 131 300 samochodów marki Audi, czyli o 9,8 proc. więcej niż w analogicznym miesiącu 2012 r.
Łącznie na całym świecie od początku 2013 r. sprzedano prawie 911 800 pojazdów (wzrost o 6,9 proc.). Na tak dobre wyniki złożyły się rosnąca popularność SUV-ów oraz nastroje rynku chińskiego, na którym kupiono 41 766 aut. Szczególnym wzięciem cieszyły się tam modele Q3, Q5, A4L i A6L. Od stycznia 2013 r. sprzedaż w Chinach wyniosła 269 905 egzemplarzy (wzrost o 19 proc.). Solidny, dwucyfrowy wzrost widoczny jest również w innych krajach Azji Południowo - Wschodniej - Japonii (o 18,9 proc.) czy Korei Południowej (30,4 proc.).
W Ameryce Północnej sprzedaż wzrosła o 13,7 proc. Na największy lokalny rynek, USA, trafiło w lipcu 13 064 (wzrost o 11,6 proc.) a od początku roku 87 341 egzemplarzy (wzrost o 13,6 proc.). Popularnością cieszyły się przede wszystkim modele luksusowe (wzrost o 26 proc.) oraz Q5. W przyszłości do amerykańskich salonów trafią warianty A7 i A8 z silnikiem wysokoprężnym.
W Europie marka zamknęła miniony miesiąc na nieznacznym minusie (spadek o 0,2 proc.), od początku roku natomiast sprzedaż spadła do 443 350 sztuk (spadek o 2,2 proc.) - złożyły się na to wyniki rynku niemieckiego (o 4,8 proc., do 150 249 aut), francuskiego (o 6,1 proc.), włoskiego (o 3,6 proc.) i hiszpańskiego (o 1,6 proc.). Wzrosty miały miejsce w Polsce (o 0,9 proc.), Rosji (o 7,1 proc.) oraz Wielkiej Brytanii (18,9 proc.).
- Po dobrym pierwszym półroczu oczekujemy, że już w tym roku, czyli dwa lata wcześniej niż zakładaliśmy, osiągniemy nasz strategiczny cel - liczbę 1,5 mln sprzedanych egzemplarzy. Potwierdzają to też lipcowe wyniki, które po raz kolejny poszły w górę. Szczególnie dużym popytem cieszyły się modele rodziny A3 oraz SUV-y Q3 i Q5 - powiedział szef sprzedaży marki, Luca de Meo.
Źródło: Audi
ll/moto.wp.pl