Kolejna generacja Toyoty Hilux
Toyota Hilux doczekała się kolejnej, ósmej generacji. Pickup będzie oferowany w trzech wersjach nadwoziowych.
Pod maską, która sięga przednich błotników, znajduje się drugi poziomy pas górnego wlotu powietrza. Przebiega on przez całą szerokość samochodu, przechodząc w zmodyfikowane przednie reflektory i światła do jazdy dziennej LED. Lampy zachodzą na błotniki, zaś obudowy świateł przeciwmgielnych umieszczono na krańcach zderzaka. Na bokach zrezygnowano z wizualnego podziału na partię pod i nad błotnikiem na rzecz płynnego przejścia przedniego zderzaka w nadkola. Z tyłu w oczy rzucają się przede wszystkim bardziej aerodynamiczne reflektory oraz umieszczony niżej niż poprzednio stalowy zderzak.
Nowa Toytoa Hilux ma 5 335 mm długości (o 75 mm więcej niż przedtem), 1 855 mm szerokości (20 mm więcej) i 1 815 mm wysokości (45 mm mniej). Maksymalna szerokość skrzyni ładunkowej wzrosła z 1 544 do 1 645 mm. Tylna burta posiada mocniejsze zawiasy oraz zmodyfikowane wsporniki z blachy stalowej. Żebra podłogi wzmocniono, a do panelu podłogowego dodano nowe poprzeczki.
We wnętrzu znajdziemy teraz poprzeczne otwory wentylacyjne typu żeberkowego z obrotową regulacją. Na konsoli centralnej dominuje 7-calowy ekran dotykowy, natomiast nowa tablica wskaźników zawiera duże, analogowe tarcze prędkościomierza i obrotomierza po obu stronach 4,2-calowego wyświetlacza TFT. Konstruktorzy użyli też innej kierownicy z poziomym ramieniem i podpórkami pod kciuki. W ofercie pojawią się trzy czarne tapicerki do wyboru.
Hilux otrzyma nowy silnik 2,4 D-4D Global Diesel o mocy 150 KM i maksymalnym momencie obrotowym 400 Nm. 4-cylindrowa jednostka jest wyposażona w turbosprężarkę o zmiennej geometrii łopatek z intercoolerem. Wersje przednionapędowe współpracują z 6-biegową skrzynią manualną, zaś w czteronapędowych do wyboru będzie również przekładnia automatyczna.
8 generacja modelu będzie dostępna z nadwoziem w wersji Single Cab, czteromiejscowej Extra Cab i pięciomiejscowej Double Cab.
Źródło: Toyota
ll