Kobiecy jak Ford Mustang
Kobiety za kierownicą od lat stanowią naszą drogową codzienność. Producenci samochodów już dawno temu dostrzegli w nich rzeszę nowych nabywców i zaczęli produkować dla nich samochody. Jak się jednak okazuje, nie zawsze udaje im się trafić w gusta pań. Bywa i tak, że ich preferencje zaskakują projektantów aut.
Silnik w układzie „V” - sześcio- lub ośmiocylindrowy – nadwozie typu coupe i napęd na tylną oś. Oto cechy, które wydają się charakteryzować typowo męski samochód. Nowy Ford Mustang, będący jedną z ikon amerykańskiej motoryzacji, jest właśnie tak wyposażony, ale - być może ku zaskoczeniu włodarzy koncernu z USA – nie okazał się nie być typowo męską zabawką.
Jak informuje „Automotive News Europe”, w USA Ford Mustang stał się jednym z ulubieńców kobiet. Model ten stanowi blisko 40 proc. aut tego segmentu zakupionych przez panie. W porównaniu z mężczyznami kobiety częściej wybierają Mustanga z czterocylindrowym, doładowanym silnikiem i nadwoziem typu kabriolet.
Ford Mustang cieszy się poza USA większą popularnością, niż przypuszczali sami zarządzający amerykańską marką. Auto dostępne jest na stu światowych rynkach, z których najważniejszymi okazały się Australia i Nowa Zelandia (3,4 tys. zamówień), Wielka Brytania (2 tys. zamówień) oraz Chiny.