FSO Warszawa – legenda wiecznie żywa
Przechodzimy do segmentu polskich oldtimerów. Bo jak inaczej nazwać auto, którego konstrukcja powstała jeszcze w latach 40. ubiegłego wieku? Samochód produkowano od 1951 do 1973 roku. Wysokie ceny osiągają egzemplarze z początku produkcji oraz pierwsza „garbata” wersja (M20). 20-30 tys. zł i więcej to kwoty często spotykane w ogłoszeniach. Najczęściej minimum tyle należy przeznaczyć na zakup profesjonalnie odrestaurowanej Warszawy. Nie jest tanio, choć pewnym pocieszeniem mogą być oferty sprzedaży rosyjskiego samochodu GAZ M20, czyli auta na którego licencji powstała Warszawa. Pojazdy te sprowadzane ze wschodu w atrakcyjnych cenach mogą stanowić ciekawą alternatywę dla kogoś, kto chce odrestaurować takiego klasyka. Jeszcze tańsze będę późniejsze odmiany tego auta, w wersji sedan i kombi (stosunkowo dobrze utrzymane egzemplarze można kupić już za kilka tysięcy złotych). Najrzadszymi i najdroższymi Warszawami są samochody z nadwoziami pick-up, furgon i sanitarki. Zachowało się ich niewiele, przez co ceny,
jakie osiągają, mogą być ekstremalnie wysokie.