Fiat 500X – oryginalnie i po włosku
Fiat 500X to wciąż mało popularny i pewnie niedoceniony samochód na rynku wtórnym. Auto jest już z nami blisko 10 lat (od 2014 r.), a w 2018 r. przeszło lifting. Do liftingu pod maską były tylko dobrze znane silniki poprzedniej generacji i takie bym polecał potencjalnym kupującym. Benzynowe 1.4 i 1.6 czy diesle 1.6 i 2.0 to pewniaki. Rzadziej spotykaną wersją z Ameryki Północnej, ale często z automatem, jest benzyniak 2.4. Samochód jest wystarczający dla czterech osób, a i bagażnik zadowoli większość rodzin. To odpowiednik klasycznego kompaktu, choć zdarzają się wersje z napędem na cztery koła, ale do takich podchodziłbym ostrożnie (niezbyt trwały napęd). Samochody do liftingu kosztują do ok. 60-65 tys. zł. Po liftingu są już wyraźnie droższe i trudno będzie się zmieścić w budżecie 70 tys. zł.