Suzuki Vitara – dwa światy
Z jednej strony Suzuki Vitara jest bardzo nowoczesnym samochodem dzięki niezwykle lekkiej konstrukcji, ale z drugiej jest prosty, a przez to mało awaryjny. Niestety, wykonanie stoi na niskim poziomie, zarówno pod względem materiałów, jak również ich spasowania. W aucie jest głośno, szumi wiatr, a tapicerka wydaje się być wykonana z kartonu, ale za to wnętrze jest pojemne i dość wygodne. Pod maską instalowano tylko dobre silniki, choć najlepszym jest wczesny wariant benzynowy 1.6 parowany z manualem i automatem, z napędem przednim i na cztery koła. Benzynowe jednostki turbo są dynamiczniejsze, ale bardziej skomplikowane i nie wszystkie dostępne z 4x4. Diesel 1.6 pochodzi od Fiata, więc jest bardzo dobry, ale automat łączony z nim to przekładnia dwusprzęgłowa. Niestety, Vitara jak na tak mizerną jakość wykonania jest bardzo droga. Użytkownicy cenią sobie bezawaryjność. Za 70 tys. zł kupicie najwyżej rocznik 2018. Później nie oferowano już benzyniaka 1.6.