Flagowy sedan koreańskiej marki ma zadebiutować w pierwszej połowie 2012 roku. Testy największego modelu Kii oznaczonego roboczo nazwą KH już się rozpoczęły, ale szkice, lepiej niż szpiegowskie zdjęcia, pozwalają wyobrazić sobie wygląd nowego modelu.
Kia KH ma stylistykę nawiązującą do pozostałych modeli tego producenta. Największe jest podobieństwo do debiutującej niedawno Optimy. Na szkicach przednie światła przywodzą na myśl BMW serii 7. Oprócz tego KH ma dużo modnych dzisiaj przetłoczeń i łagodnie opadającą linię dachu. Nowa Kia ma pokazać, że koreańskie samochody są godną konkurencją dla producentów z dużo dłuższą tradycją i nie jest już kolejnym nudnym samochodem z Azji.
Sedan Kii będzie miał napęd na tylne koła, który najprawdopodobniej zostanie zaczerpnięty z Hyundaia Genesis. Można też się spodziewać, że Kia będzie korzystała z tych samych jednostek napędowych co Hyundai, czyli silnika V6 3,8 l i motorów V8 o pojemnościach 4,6 l i 5,0 l. Z drugiej strony koncepcyjna Kia GT miała pod maską jednostkę V6 z dwoma turbinami. Czy dołączy ona do oferty tych dwóch marek? Jeszcze nie wiadomo.
Nowa Kia ma szansę na sukces w rodzimej Korei i w Ameryce, ale europejscy klienci już dawno zrezygnowali z dużych samochodów popularnych producentów. Takie samochody jak Opel Omega, czy Ford Scorpio nie znalazły następców. Czy Koreańczycy będą chcieli to zmienić?
sj