Kia prezentuje dwa nowe modele
Podczas Salonu Samochodowego we Frankfurcie ma miejsce premiera dwóch modeli Kii - Sportage i Optima. W pierwszym przypadku jest to debiut światowy, a w drugim - europejski.
Kia Sportage czwartej generacji mocno nawiązuje do poprzednika, różni się jednak designem nadwozia, szeregiem nowinek technologicznych i wyższym poziomem jakościowym wnętrza. Po raz pierwszy nabywcy tego auta będą mogli je zamówić w wersji GT Line, która cechuje się naciskiem na dynamikę, zarówno wizualnym, jak i technicznym.
Nowy Sportage ma to, co w tej klasie najważniejsze – wygląda masywnie. Wysoko poprowadzona maska i duże zestawy świateł dziennych umieszczonych na wysokości kół czynią auto wizualnie większym. Kształt przodu i w szczególności reflektorów to zdecydowany wyróżnik na tle dotychczasowych modeli koreańskiej marki. Również boczne przetłoczenia i błotniki są większe niż u poprzednika.
Pokazana po raz pierwszy przed pół roku w USA Optima została zaprezentowana w europejskiej specyfikacji produkcyjnej. Model ma przyciągnąć klientów ze Starego Kontynentu przede wszystkim wyrazistą stylistyką, bardziej przestronną kabiną oraz szerokim wyborem jednostek napędowych. Przedstawiciele koreańskiej marki twierdzą też, że inżynierom udało się znacznie poprawić charakterystykę jezdną i prowadzenie. Nowa Optima wejdzie do sprzedaży w Europie w czwartym kwartale 2015 r. Co istotne - jesienią 2016 r. oferta zostanie rozszerzona o wersję kombi i - po raz pierwszy - sportową odmianę GT.
W trakcie frankfurckiego salonu pokazano też oblicze odświeżonej Kii cee'd. Zmiany objęły zarówno kokpit, jak i nadwozie. Zespół techniczny wzbogacił zaś ten model o szerszą paletę silników i skrzyń biegów. Zmodernizowany cee'd również będzie dostępny w specyfikacji GT Line.
Wśród nowości technicznych koreańskiej marki należy wymienić przede wszystkim 3-cylindrowy silnik 1,0 T-GDI, który wyposażono w wysokociśnieniowy system bezpośredniego wtrysku benzyny oraz nowe rozwiązania z zakresu chłodzenia oraz turbodoładowania. Początkowo jednostka będzie mogła trafić pod maskę cee'd-a, jednak w przyszłości planowane jest rozszerzenie dostępności na inne modele. Innym technologicznym debiutantem jest dwusprzęgłowa, 7-stopniowa przekładnia DCT.
ll, moto.wp.pl