Lifting pod znakiem downsizingu
Cee'd to motor napędowy koreańskiego koncernu. Produkowany w słowackiej Żylinie kompakt doczekał się kosmetycznego liftingu obejmującego głównie zmiany pod maską i uzupełnienie wyposażenia pokładowego. Na ten model przypada 25% europejskiej i 30% polskiej sprzedaży Kii. Dostępny jest w trzech wariantach nadwoziowych, z 7 silnikami i w niższej cenie, niż Volkswagen Golf, czy Ford Focus. Po modernizacjach stanowi łakomy kąsek dla szukających uniwersalnego i dopracowanego auta.
Względem poprzednika zmiany na zewnątrz są stosunkowo niewielkie. Dzięki zastosowaniu inaczej uformowanych zderzaków i osłon podwozia udało się zmniejszyć współczynnik oporu powietrza do 0,29 (0,30 przed liftem), a poprzez skupienie się wygładzaniu detali karoserii, projektanci odjęli Kii wielu zmarszczek. Nowość stanowi pakiet GT Line dostępny z 1,0 T-GDI i 1,6 CRDi. Wyróżnia się diodowymi światłami do jazdy dziennej umieszczonymi tuż nad lampami przeciwmgielnymi, 17-calowymi obręczami ze stopów lekkich, przyciemnionymi szybami tylny i delikatnie utwardzonym zawieszeniem. Trzeba przyznać, że Cee'd w takiej konfiguracji łączy elegancję ze sportową nutą, ale stanowi propozycję dla klientów z zasobnym portfelem.