Peugeot 306
To samochód idealny dla kogoś, kto w kabriolecie poszukuje wygody i nie w głowie mu sportowe zabawy. Dysponując założoną kwotą możemy znaleźć auto z końca XX wieku, dysponujące benzynową jednostką napędową. Najczęściej będzie to motor 1,6 l o mocy 90-98 KM lub 1,8 l o mocy 103-112 KM.
Atutem używanego Peugeota 306 jest jego odporność na korozję. Samochód, który nie przeszedł ingerencji blacharskich, będzie wolny od rdzy przez długie lata. Problemem jest stosunkowo niska trwałość tylnego zawieszenia. Zastosowano tam jednak belkę skrętną, więc koszty napraw nie powinny przyprawić o zawrót głowy. Wcześniej niż przewiduje producent warto wymienić pasek rozrządu. Do rzadkości nie należą egzemplarze z prozaicznymi problemami natury elektrycznej, jak choćby niedziałające sterowanie szybami.
Mimo upływu lat nadwozie Peugeota 306 w wersji cabrio może się podobać. Nic w tym jednak dziwnego, jest w końcu sygnowane przez Pininfarinę.