Kabriolety za 10 000 PLN
Pora przedstawić kolejnego gracza: Ford Escort. Trzeba przyznać, że bez dachu wygląda lepiej. Bez trudu znajdziemy archiwalne modele z rocznika 1992 nawet za 2 tys. zł. Warto jednak poszukać czegoś nowszego, np. za 9,5 tys. zł można mieć dobrze utrzymany model z roku 1996 z silnikiem 1.6 Zetec o mocy 90 KM. W wyposażeniu ABS oraz pakiet elektrycznych sterowników szyb i drzwi. Pod względem awaryjności Escort może jednak wypaść gorzej od swoich rywali: Astry i Golfa. Podobnie – zwłaszcza w stosunku do Astry wygląda sprawa jakości zawieszenia. O ile Astrę I chwalono za nowatorską wówczas konstrukcję, o tyle Escorta ganiono za słabe prowadzenie i sporą awaryjność. To, co najlepsze pod tym względem u Forda dopiero miało nadejść, wraz z modelem Focus i jego genialnym zawieszniem. Największą zaletą Escorta Cabrio jest bez wątpiena cena. Sprawne i całkiem zadbane modele z okolic roku produkcji 1995 można mieć już za ok. 6 tys. zł.