7. BMW 3 Cabrio E30/E36
BMW serii 3 są problematycznymi autami. Nie jest tak ze względu na ich skomplikowanie technologiczne czy awaryjność. Przyczyną jest powszechna, negatywna opinia o użytkownikach tych samochodów. Jeżeli jednak, Drogi Czytelniku, jesteś asertywny i nie obchodzą Cię opinie innych, możesz dostrzec powoli budującą się "kultowość" bawarskiej propozycji na upalne lato w postaci modelu E30 w wersji kabrio.
Wersje z otwieranym, składanym dachem na rynek trafiły w 1985 r. Dobrze zachowane, niezmodyfikowane egzemplarze powoli stają się kolekcjonerskim kąskiem. Linie tego BMW są klasyczne, kanciaste, będą już tylko zyskiwać.
Konstrukcja E30-ki jest prosta i nie powinna sprawiać większych problemów mechanicznych. Pod maską znajdziemy jeden z trzech silników benzynowych o mocy od 115 KM, aż po topową 170-konną wersję 2,5 litra. Dla uściślenia, istniała jeszcze odmiana M3 Cabrio (jak na zdjęciu) o mocy 200 KM, ale za 10 tys. zł kupimy najwyżej plakat takiego auta.