Jest już nowy VW Passat Alltrack
Volkswagen zaprezentował szczegóły dotyczące nowego Passata Alltrack. Samochód posiada seryjny napęd na cztery koła oraz terenowe elementy wyposażenia.
Alltrack jest osobną wersją Passata. W standardzie posiada lekką osłonę silnika chroniącą ją od spodu, zmienione zderzaki (przednie z charakterystycznymi reflektorami przeciwmgłowymi, tylne - z zaznaczonymi końcówkami układu wydechowego), obudowy lusterek zewnętrznych w kolorze matowego chromu, napis "Alltrack" i oksydowane na srebrno relingi dachowe. Nie zabrakło też 17-calowych obręczy z metali lekkich oraz osłon nadkoli i progów. W środku znajdziemy fotele pokryte tkaniną oraz alcantarą, elementy ze stali szlachetnej, dywaniki z podwójnym szwem oraz pedały ze stali szczotkowanej.
Paleta dostępnych silników obejmuje jednego "benzyniaka" TSI (220 KM, 350 Nm) oraz trzy turbodiesle TDI (150 KM/340 Nm, 190 KM/400 Nm, 240 KM/500 Nm). 150-konna jednostka TDI seryjnie współpracuje z 6-biegową przekładnią manualną, zaś pozostałe z dwusprzegłowym automatem DSG. Wszystkie jednostki wyposażono w system Start-Stop oraz układ odzyskiwania energii hamowania.
Passat Alltrack posiada napęd na cztery koła 4MOTION. W zwykłych warunkach napędzana jest jedynie przednia oś, jeśli jednak pojawi się groźba utraty przyczepności, to dołączany jest napęd tylnej osi. Równolegle ze sprzęgłem Haldex, które działa jak centralny mechanizm różnicowy z blokadą, elektroniczne blokady przy wszystkich kołach przejmują funkcję blokad poprzecznych. Seryjnie pojazd wyposażono w system umożliwiający wybór trybu jazdy. Oprócz znanych trybów Eco, Normal, Comfort i Sport i Individual, Alltrack posiada też tryb Offroad. Dzięki niemu wszystkie systemy, zawieszenie oraz sterowanie silnikiem i skrzynią biegów dostosowują się do wymagań jazdy terenowej.
Kierowca i pasażerowie uterenowionego Passata będą mieli do dyspozycji zestaw urządzeń multimedialnych i układów wspomagających jazdę - wyświetlacz head-up, system App-Connect, możliwość podłączenia tabletów czy monitorującą otoczenie funkcję Front Assist. Rozpoznaje ona pieszych i umożliwia awaryjne hamowanie podczas jazdy miejskiej.
ll