Jeep Renegade: "Amerykanin" z Włoch
Jeep po raz pierwszy wprowadza do swojej oferty małego SUV-a. Renegade ma sprawdzić się w ciasnych miejskich uliczkach, a przy tym zapewniać możliwości terenowe godne amerykańskiej marki. 16 kombinacji silnik/napęd i ciekawa stylistyka mają zapewnić globalny sukces nowego modelu.
Gatunek miejskich SUV-ów staje się coraz popularniejszy. To przede wszystkim kwestia mody, a oferowane w tym segmencie samochody nie mają dużych możliwości po zjechaniu z asfaltu. Renegade ma być inny i są podstawy, aby wierzyć w zapewnienia producenta. Przede wszystkim mamy do czynienia z Jeepem, czyli marką, która nawet w najbardziej luksusowym Grand Cherokee nie zapomina o jeździe terenowej. Dodatkowo Jeep należy teraz do Fiata, a włoska marka na przykładzie uterenowionej Pandy nie raz już pokazała, że wie robić małe terenówki.
Jeep Renegade to samochód zaprojektowany w Ameryce, produkowany we Włoszech, a sprzedawany na ponad 100 rynkach na całym świecie. Włoskie powiązania nie ograniczają się jednak tylko do zapewnienia fabryk. Również stylistyka, zachowując cechy charakterystyczne dla Jeepa, jest inspirowana włoskimi wzorcami pod postacią Pandy.
Dla klientów wymagających właściwości terenowych, wersja Trailhawk oferuje zdolności 4x4 Trail Rated najlepsze w swojej kategorii. Renegade został wyposażony w system napędu 4x4 Jeep Active Drive Low w standardzie (z przełożeniem pełzającym 20:1) i system Selec-Terrain z trybem Rock. Odmiana Trailhawk posiada o 20 mm większy prześwit, płyty ochronne i haki holownicze: przedni i tylny w kolorze czerwonym, zderzaki, które mogą się poszczycić kątem najazdu o wartości 30,5 stopnia, kątem zejścia 34,3 stopnia i kątem rampowym 25,7 stopnia, do 205 mm skoku kół i system kontroli zjazdu ze wzniesień. Dodatkowo cechuje ją głębokość brodzenia wynoszącą 480 mm i siła uciągu do 1500 kg w modelach wyposażonych w silnik diesel MultiJet II i do 907 kg w modelach z silnikiem Tigershark 2,4 l.
W ofercie znalazły się cztery silniki benzynowe MultiAir, dwa silniki diesel MultiJet II i oszczędny silnik E.torQ kompatybilny z systemem flex-fuel. 2,0-litrowy silnik diesel MultiJet II i z benzynowy 2,4-litrowym MultiAir2 mogą zostać wyposażone w 9-biegową przekładnię automatyczną – pierwszą w tym segmencie.
Szymon Jasina, moto.wp.pl