Wielkie zaskoczenie Yeti
Produkowany w odnowionych zakładach we włoskim Melfi, Jeep Renegade jest konkurentem dla takich samochodów, jak Volkswagen Tiguan, Opel Mokka czy Skoda Yeti. Dla tej ostatniej chyba najbardziej, bo cena obu aut ma być zbliżona.
Renegade pod względem stylistyki jest samochodem radykalnym. Takim, który będzie mieć swoich zdecydowanych zwolenników i przeciwników. Wątpliwości nikomu nie pozostawią za to jego własności jezdne. To największe zaskoczenie. Renegade świetnie się sprawdza w każdych warunkach i na każdej nawierzchni.
Jak to robi? Przede wszystkim za sprawą zawieszenia o sporym skoku. Skalibrowano je tak, że na szosie ten przysadzisto wyglądający, prostokątny samochodzik mknie niemal tak sprawnie, jak nisko zawieszona osobówka, a gdy zjedziemy z ubitego szlaku - docenimy jego własności terenowe. Tu przydaje się maksymalne wychylenie koła w zakresie do 205 mm. I prześwit - do 210 mm w najbardziej uterenowionej wersji Trailhawk.
* NOWY JEEP RENEGADE - TU ZNAJDZIESZ PEŁNĄ WERSJĘ TEKSTU * Dostępne są wersje, przenoszące moment obrotowy wyłącznie na przednią oś. Jeśli jednak chcemy poszaleć w terenie, przydadzą się układy 4x4. Do wyboru mamy dwa: Jeep Active Drive i Jeep Active Drive Low. Pierwszy dysponuje czterema, a drugi pięcioma programami do jazdy terenowej. Wersja Low ma dodatkowy program do jazdy po skałach, a także układ kontroli zjazdu i blokadę tylnego mechanizmu różnicowego.