| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/8949/grandis-01.jpg',550,367) ) |
| --- | W polskich salonach Mitsubishi oferowane są już Grandisy wyposażone w pochodzące od Volkswagena silniki wysokoprężne. Importer liczy, że auto zyska przez to znacznie na atrakcyjności w oczach polskich klientów. Najtańsza wersja Mitsubishi Grandis 2.0 DID Intense kosztuje 127990 zł.
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/8949/grandis-03.jpg',550,412) ) |
| --- | Produkowany w Japonii Grandis był do czasu wstąpienia Polski do UE praktycznie nieznany ze względu na 35% cło. Potem, przeszkodą dla masowej sprzedaży był brak w ofercie silnika dieslowskiego, bo w kategorii vanów jednostki te są wyraźnie przez klientów preferowane. Mitsubishi zdecydowało się skorzystać z dorobku Volkswagena i instalować w Grandisach jednostki niemieckie. Są to dwulitrowe silniki wyposażone w pompowtryskiwacze, czyli rozwiązanie starsze niż common rail, ale wciąż stosowane. Moc maksymalna wynosi 100 kW (136 KM) przy 4000 obr/min, zaś maksymalny moment obrotowy ma wartości 310 Nm przy 1750 obr/min. Maksymalna prędkość wysokoprężnego Grandisa wynosi 195 km/h, zaś sprint od 0 do 100 km/h pochłania zaledwie 10,8 sekundy.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/8949/grandis-08.jpg',550,381) ) |
| --- | Model Grandis po raz pierwszy zaprezentowano europejskiej publiczno podczas 60. salonu motoryzacyjnego we Frankfurcie we wrześniu 2003 r. Oprócz wprowadzanej właśnie wersji wysokoprężnej dostępna będzie oferowana dotychczas wersja benzynowa o pojemności 2,4 litra i mocy 165 KM. Zarówno benzynowe, jak i wysokoprężne Grandisy produkowane będą nadal w Japonii.