Japończycy szykują rewolucji w elektrykach. Wymiana akumulatora zamiast ładowania
W przypadku pojazdów elektrycznych mamy do czynienia z takimi problemami, jak czas potrzebny na naładowanie akumulatorów oraz różne standardy tworzone przez różne firmy. Japońska wielka czwórka producentów jednośladów będzie współpracować, aby rozwiązać te kwestie. Tak ma powstać system wymiennych akumulatorów, który będzie identyczny u wielu marek.
Honda, Kawasaki, Suzuki i Yamaha już dawno zapowiadały współpracę w tworzeniu wspólnej technologii wymienialnych akumulatorów do elektrycznych jednośladów. Wygląda na to, że wreszcie coś się ruszyło w tej kwestii. Czterech producentów jeszcze we wrześniu 2020 r. ma zamiar uruchomić program testowy stworzony we współpracy z prefekturą Osaka i Uniwersytetem w Osace.
Pracownicy i studenci tej uczelni otrzymają elektryczne skutery do jazdy na co dzień. Producenci jednośladów postawią też punkty ładowania i będą obserwować, jak działa cały system. Natomiast osoby testujące pojazdy mają informować o problemach, z jakimi będą się spotykać.
Motocykle i skutery z wymiennymi akumulatorami to świetny pomysł. Dzięki temu nie będzie trzeba przejmować się ich ładowaniem. Będzie wystarczało wyjąć pusty akumulator (i podłączyć go do ładowania), a następnie zamontować pełny i można jechać dalej.
Dobrze, że japońscy producenci jednośladów są świadomi, że taki system będzie miał najwięcej sensu w momencie, gdy będzie identyczny we wszystkich modelach, niezależnie od marki. Stworzenie wspólnego standardu nie tylko jest dobrym ruchem z powodów użytkowych, ale też pozwoli rozłożyć koszty pomiędzy cztery firmy.