Skoda Octavia II 1.9 TDI (2006 r., 110 tys. km)
Nie urzeka stylem, nie kusi też jakością wykonania ani wyposażeniem, ale z punktu widzenia walorów użytkowych i kosztów eksploatacji to zupełny top w swojej klasie (i nie tylko). Octavię II Combi zaliczamy do najciekawszych aut rodzinnych za ok. 30 tys. zł, szczególnie gdy pod jej maską pracuje turbodiesel 1.9 TDI.
Trwałość? Bez poważnych zarzutów. Nie ma mowy o korozji nadwozia, rzadko zawodzi „elektryka”, dość trwałe okazuje się zawieszenie. Oczywiście, drobne awarie się zdarzają, ale dzięki tanim markowym zamiennikom oraz powszechnie znanej i lubianej technice „made by VW” wiele napraw nie obciąży zbyt mocno domowego budżetu. Spalanie 105-konnego silnika 1.9 TDI? Średnio wynosi 5-6 l/100 km, co trzeba uznać za dobry wynik.
Uwaga – Octavia TDI w wersji kombi to popularny samochód flotowy, zalecamy więc ostrożność podczas kupna, bo właśnie zaniedbane egzemplarze z dużymi przebiegami najczęściej są źródłem problemów i złych opinii o modelu. W przypadku zadbanej Octavii szybko docenimy świetne walory przewozowe – ma ogromny bagażnik i duże wnętrze (pamiętajmy o tym, że jest to auto zbudowane na płycie kompaktowego Volkswagena Golfa V).
Zalety - Duże, pakowne kombi za rozsądne pieniądze – jeśli szukacie rodzinnego auta za 25-30 tys. zł, pamiętajcie o Octavii II generacji. Polecamy silnik 1.9 TDI o mocy 105 KM – to sprawdzona i niedroga w naprawach konstrukcja. Naszym zdaniem będzie dużo pewniejszym wyborem niż 2.0 TDI. Zwolennikom benzyniaków polecamy ośmiozaworowy motor 1.6/102 KM – wysoka trwałość, dobra współpraca z LPG.
Polecamy na AutoŚwiat.pl: Kia Optima 1.7 CRDI - Optymalna zmiana warty