Renault Scenic 1.6 (2005 r., 101 tys. km)
Pierwowzór kompaktowych vanów! Koncepcyjnie Scenic II to rodzinne auto prawie bez wad: nadwozie jest komfortowe, praktyczne, pojemne i do tego świetnie zabezpieczone przed korozją. Nieźle prezentuje się także gama silnikowa. W ofercie rynkowej dominują motory: benzynowy 1.6 oraz wysokoprężny 1.5 dCi. W teorii oba spełniają wymogi stawiane przez rodziny, choć z uwagi na niższe spalanie większość nabywców wybiera diesla.
Niestety, napęd ten już po 70-80 tys. km boryka się z wieloma problemami, które bardzo często okazują się drogie w usunięciu. Dlatego bezpieczniejszym wyborem będzie wersja 1.6. Przed kupnem radzimy skontrolować stan zawieszenia oraz elektryczne dodatki – często są niesprawne.
Zalety - Idea super, ale do perfekcji nieco brakuje. Kompaktowy van Renault to jedno z najbardziej prorodzinnych aut w swojej klasie. Niestety, Scenic bywa kapryśny. Nietrwałe zawieszenie, szwankuje elektronika, psuje się osprzęt w silnikach (weźmy na przykład kosztowny układ wtryskowy w dCi). Na plus: korzystna relacja ceny do wieku.
Polecamy na AutoŚwiat.pl: Kia Optima 1.7 CRDI - Optymalna zmiana warty