Jak wybrać olej do skrzyni biegów i co ile go wymieniać?

Wybór oleju do skrzyni biegów jest jedną z ważniejszych czynności, jakie powinien wykonać każdy kierowca. Od jakości oleju oraz jego parametrów będzie zależeć to, czy skrzynia biegów w naszym samochodzie będzie prawidłowo działać. Olej w skrzyni biegów ma za zadanie redukować tarcie, chronić ją przed korozją oraz schładzać poszczególne części mechanizmu. Tym samym olej będzie wydłużał jej żywotność oraz bezawaryjne działanie. Na rynku możemy nabyć różnorodne oleje, dzięki którym skrzynia biegów w naszym samochodzie będzie działała tak, jak należy.

Jak wybrać olej do skrzyni biegów i co ile go wymieniać? Jak wybrać olej do skrzyni biegów i co ile go wymieniać?
Źródło zdjęć: © materiały partnera

Oleje do skrzyni biegów – gdzie szukać sprawdzonych rozwiązań?

Jeśli więc zamierzamy sięgnąć po dobry olej do skrzyni biegów, to najpierw powinniśmy poszukać tych olei, które są dedykowane danym markom samochodów. Wówczas możemy mieć pewność, że nasza skrzynia biegów będzie korzystała z oleju, przeznaczonego do tego a nie innego mechanizmu. Nabycie odpowiedniej jakości oleju nie powinno nastręczać większych problemów. W tym celu możemy skorzystać z Internetu, w którym z pewnością znajdziemy taki olej, jakiego szukamy. Jedną z najbardziej kompleksowych propozycji, jeśli chodzi o zakup oleju przekładniowego, zarówno do automatycznych jak i manualnych skrzyń biegów znajdziemy w witrynie sieciowej: https://intercars.pl/. W przypadku manualnych skrzyń biegów w rachubę wchodzą oleje syntetyczne oraz mineralne. Automatyczne skrzynie biegów wymagają częstszej wymiany oleju i trzeba tutaj wziąć pod uwagę fakt, czy mamy do czynienia ze skrzynią biegów hydrokinetyczną, czy też dwusprzęgłową. Takie oleje nabędziemy oczywiście w wyżej wymienionej witrynie: https://intercars.pl/szukaj/oleje-przekladniowe-302/. Oprócz olejów przekładniowych sklep oferuje także inne produkty, jak np. oleje silnikowe: https://intercars.pl/szukaj/oleje-silnikowe-301/.

Wymiana oleju ma znaczenie – warto o tym pamiętać

Manualne skrzynie biegów są bardziej odporne na różnego rodzaju czynniki niż automaty. Zmiana oleju w takiej skrzyni biegów powinna się odbywać przynajmniej raz na sto tysięcy kilometrów. W przypadku automatycznych skrzyń przekładniowych konieczność wymiany oleju zachodzi częściej. Pierwsza wymiana oleju w automacie powinna nastąpić po przejechaniu od sześćdziesięciu do osiemdziesięciu tysięcy kilometrów. Kolejne wymiany oleju w skrzyni powinny się odbywać po przejechaniu czterdziestu tysięcy kilometrów. Warto tutaj trzymać rękę na pulsie i w sytuacji, w której nie mamy pewności czy olej nie powinien być już wymieniony, można zasięgnąć porady mechanika samochodowego. Skrzynie biegów, zwłaszcza te automatyczne, mogą zacząć sprawiać poważne problemy w przypadku, gdy będziemy zwlekać z wymianą oleju zbyt długo. To na pewno wygeneruje poważne koszty, a nawet może spowodować awarię samochodu. Oleje do skrzyni biegów są oznaczane symbolami, które określają stopień ich lepkości. Możemy więc tutaj sięgnąć po oleje, np. GL-4, GLP-5, czy też oleje ATF. Klasyfikacja API wyróżnia siedem klas oleju, dzieląc te płyny ze względu na ich jakość oraz przeznaczenie. Obecnie najczęściej używanymi olejami są oleje GL-4 i GL-5. Kupując olej przekładniowy, powinniśmy postępować zgodnie z wytycznymi producentów samochodów. Wlanie do skrzyni przekładniowej oleju o wyższej klasie nie jest wcale dobrym rozwiązaniem. Stosując się do tych prostych zasad oraz nabywając oleje dobrej jakości, będziemy mogli spokojnie korzystać z naszego auta.

Artykuł sponsorowany
Źródło artykułu: Artykuł sponsorowany

Wybrane dla Ciebie

Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025