Ogłoszenie
Choć zawsze warto rozpuścić wieść o sprzedawanym samochodzie wśród znajomych, to nie można liczyć jedynie na pocztę pantoflową. Podstawą przy sprzedaży samochodu jest ogłoszenie zamieszczone na portalu internetowym oferującym taką usługę. Trzeba przy tym pamiętać, że jest to pierwsze sito dla kupujących, a zatem im lepsze ogłoszenie, tym większa szansa na znalezienie klienta.
Przede wszystkim należy zadbać o zdjęcia. Niewyraźne czy pokazujące jedynie fragmenty samochodu na pewno nie zachęcą poważnych kupców. Najlepiej sfotografować auto z każdej strony oraz we wnętrzu. Dobre zdjęcia, uczciwie dokumentujące stan samochodu, potrafią zdziałać cuda. Nie warto przy tym ukrywać większych wad jak np. zarysowania czy ogniska rdzy. Klient, który przyjedzie obejrzeć auto i tak je od razu zauważy i poczuje się przy tym oszukany.
Drugą sprawą jest opis. Warto w nim zawrzeć jak najwięcej informacji. Podać wersję silnikową, wymienić pełne wyposażenie, opisać historię samochodu, napisać daty produkcji i pierwszej rejestracji. Należy unikać skrótów i zwrotów zrozumiałych tylko przez handlarzy - kupującym może być osoba, która nigdy tego wcześniej nie robiła. Również oklepane zwroty, jak "jedyny taki", "igła" itp. raczej budzą śmiech i zniechęcają poważnych klientów. Dodatkowo uczciwy opis budzi zaufanie, a zatem jeśli na zdjęciu widać np. parkingowe otarcie na zderzaku, to warto napisać, skąd się ono wzięło, aby klient wiedział, że nie jest to oznaka większej kolizji.