Kombi z klasą
Jaguar to marka premium, która idzie obok głównego nurtu kreowanego przez niemiecką konkurencję. Brytyjskie samochody nie mają może jakości z jakiej słyną konkurenci, ale bez problemu nadrabiają to stylem. Luksusowe samochody z dodatkiem sportowego charakteru przez lata dostępne były tylko w klasycznych wersjach nadwoziowych.
Po przejęciu marki przez Forda i wprowadzeniu do sprzedaży najmniejszego X-Type'a zaszła zmiana i w ofercie Jaguara pojawiło się pierwsze kombi. Teraz, gdy za sterami zasiadają przedstawiciele firmy Tata, pojawi się kolejny praktyczny Jaguar. Tym razem przyszedł czas na nieco większy model XF.
Z przodu XF Sportbrake pozostał taki sam, a wszystkie zmiany miały miejsce za drugim słupkiem. Jaguar zdecydował się na klasyczne kształty, które niestety zabierają nieco charakteru XF-a. Z drugiej strony konserwatywne rozwiązanie jest mniej ryzykowne dla nowego samochodu na rynku. Bagażnik Jaguara w wersji kombi oferuje 550 l, a po rozłożeniu tylnej kanapy 1675 l. Jest to zbliżony wynik do BMW serii 5 Touring i Audi A6 Avant - jedynie Mercedes wyróżnia się tutaj lepszymi parametrami.
Ortodoksyjni fani marki raczej nie wybiorą wersji Sportbrake, jednak pomoże ona brytyjskiemu producentowi w zdobyciu nowych klientów.