Trwa ładowanie...
04-03-2013 15:15

ITD tłumaczy jak podważyć mandat

ITD tłumaczy jak podważyć mandatŹródło: PAP/Wojciech Pacewicz
d2xqs7l
d2xqs7l

Główny Inspektor Transportu Drogowego, który stoi na straży porządku na polskich drogach sam powinien być wzorem kierowcy. W końcu osoba odpowiedzialna za zdecydowaną większość fotoradarów nie daje dobrego przykładu jeśli sama przekracza prędkość. Niestety redaktorzy gazety Fakt przyłapali Tomasza Połecia na zbyt szybkiej jeździe. Teraz szef ITD stara się przekonać, że pomiar dziennikarzy był błędny.

Dziennikarze napisali o tym, że przyłapali jak Tomasz Połeć jechał służbowym BMW 80 km/h przez miasto, gdzie ograniczenie wynosiło 50 km/h. Za takie przewinienie grozi 6 punktów karnych i mandat w wysokości 300 zł. Jako dowód Fakt zamieścił zdjęcie przedstawiające pomiar wykonany radarem Iskra 1, takim samym jakim posługuje się policja. Gdyby szef ITD przyznał się do przewinienia i przeprosił sprawę można by uznać za zakończoną, jednak Tomasz Połeć postanowił się bronić tłumacząc się, że wcale nie jechał tak szybko.

Razem z rzecznikiem ITD, Alvinem Gajadhurem, panowie tłumaczą dlaczego pomiar wykonany przez dziennikarzy Faktu jest błędny. Wykazano szereg przyczyn, które mogą spowodować, że radar nie wskaże prawidłowej prędkości. Wpływa na działanie urządzenia może mieć działająca klimatyzacja, szyba na drodze radaru, włączony nadajnik telewizyjny czy radio samochodowe. Dodatkowo radar powinien być wycelowany pod odpowiednim kątem i umieszczony na statywie. Co ciekawe, jako czynniki zakłócające pomiar wskazano też telefon komórkowy w okolicy radaru, opady śniegu lub deszczu oraz... zbyt duży ruch.

Jeśli przyjąć wyjaśnienia ITD, to okazuje się, że kierowcy mogą podważyć niemal każdy pomiar wykonany przez policję. Nie zawsze pogoda jest idealna, funkcjonariusz może mieć telefon w kieszeni, a spory ruch też nie jest rzadkością na polskich drogach. Jesteśmy jednak przekonani, że żaden inny kierowca nie miałby szans na uniknięcie mandatu dzięki takim argumentom. Urządzenia pomiarowe wykonywane są w taki sposób, aby czynniki zewnętrze miały marginalny wpływ na ich działanie.

d2xqs7l

Okazuje się, że nie tylko szef ITD czasem przekracza prędkość. Inni pracownicy tej instytucji też lubią mocniej wcisnąć pedał gazu. W internecie pojawił się film, na którym widać jak oznakowany radiowóz ITD, Volkswagen Transporter jedzie nawet 160 km/h w miejscu, gdzie na autostradzie A4 jest ograniczenie do 110 km/h.

sj, moto.wp.pl

d2xqs7l
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d2xqs7l
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj