Internetowy samochód roku 2010
W tegorocznej, siódmej edycji konkursu na najpopularniejsze auto internautów nie było niespodzianek. Jak przed rokiem triumf święciła Skoda Octavia. W debiutującej w plebiscycie kategorii samochodów używanych swoją pozycję potwierdził popularny VW Golf.
W obecności najważniejszych osobistości polskiej branży motoryzacyjnej, w tym przede wszystkim przedstawicieli koncernów samochodowych, mediów oraz zaproszonych gości, w warszawskim lokalu Loft 44 odbyło się uroczyste ogłoszenie wyników plebiscytu na Internetowy Samochód Roku 2010. Po raz pierwszy w historii konkursu, gala odbyła się pod szyldem serwisów motoryzacyjnych Grupy Allegro.
Tak jak rok wcześniej, najbardziej popularnym modelem auta okazała się Skoda Octavia, która w ostatecznym rankingu wyprzedziła Opla Astrę oraz Dacię Duster. Czeski kompakt zdobył łącznie 184 071 głosów i wyprzedził o ponad 15 tys. drugiego w klasyfikacji Opla Astrę - 167 348. Na najniższym stopniu podium w 2010 roku uplasowała się Dacia Duster - 132 102.
W drugiej nagradzanej podczas gali kategorii - na najbardziej popularny model używany, na podstawie statystyk serwisu ogłoszeniowego otoMoto.pl - zwyciężyły produkty niemieckiej motoryzacji. Triumfowały dwa Volkswageny - Golf przed Passatem, wyprzedzając Audi A4. Aż osiem modeli w czołowej dziesiątce jest produkcji naszych zachodnich sąsiadów.
lop/