Silniki o pojemności od 1.4 do 1.8 l
Jednostki napędowe mieszczące się w tym zakresie pojemności najczęściej stosowane są w samochodach kompaktowych, a więc tych, które cieszą się największą popularnością. Wyraźnym zwycięzcą został motor BMW o pojemności 1.6 l rozwijający moc 120 KM. Co ciekawe, tego silnika nie znajdziemy w żadnym modelu z biało-niebieską szachownicą w logo. Jest on natomiast oferowany w gamie aut MINI, Peugeocie 207, 208, 308, 508, 5009, 308 GTI i RCZ, Citroenie DS3 i DS4, C4 Picasso oraz C5.
Na drugim miejscu ze znaczną stratą do zwycięzcy uplasował się silnik 1.8 TFSI koncernu Volkswagena. Dalsze pozycje zajęły: jednostka 1.8 l Toyoty wykorzystywana w modelach hybrydowych, 1.8 l DI Turbo Mercedesa, 1.7 l DI Turbo Alfa Romeo oraz doładowana jednostka Forda o pojemności 1.6 l.